Informere jobben....

Bamsemooms

Glad i forumet
Når har dere tenkt å fortelle om graviditeten på jobb? Jeg har en jobb der det er noen få ting jeg ikke kan gjøre når jeg er gravid(sykepleier)....i tillegg går jeg 100 % stilling i tre-delt turnus, og det nattevakten jeg hadde nå i jula var helt grusom....følte ikke jeg hadde tenkt klart i en akuttsituasjon da asså...var heeelt fjern...og dårlig i to dager etterpå....!! Med andre ord er jeg usikker på hvor lenge jeg kan drøye før jeg sier det på jobb.... Det er den travleste tida på året også, så jeg må lissom nyte 120 % når jeg er der også...og jobber mye under smittefrakker og munnbind.... Ikke akkurat drømmejobben som nygravid!! Men verdens beste jobb ellers :-) :-)

hadde jeg vert deg ville jeg sagt i fra ganske raskt jeg :) det tjener hverken deg eller pasientene dine om du skal jobbe f.eks nattevakter når du ikke klarer å henge med :)
selv jobber jeg ikke så ofte, så jeg kommer nok til å drøye det så lenge som mulig :) ønsker å informere familie og nermeste venner først, og det skjer ikke før i uke 12 :)

Ja, er veldig enig med deg!! Har tre dagvakter denne uka da, så det skal nok gå bra...så da får jeg føle litt på formen på de vaktene... Deilig for deg da, som ikke jobber så ofte ;-) vi må informere familien litt før tolv også vi....skal i bryllup til søstera til mannen i uke 10...og til syden i uke 9...og da har ikke jeg så mye unnskyldninger for ikke å kose meg med rødvin og rødt bifflkøtt ;-)

Her skal det helst ikke være et tema på jobb før etter uke 12. Skal på ul også da. Er kjempe dårlig så blir et par tøffe uker dette, men håper kvalmen også snart gir seg.

Sier ikke fra før jeg absolutt må. Kasta opp mye forrige svangerskap, og da var jeg nødt til å si ifra:( håper ikke det blir like ille denne gangen

Kommer til å si det nå første dag på jobb ettet ferien. Vil være ærlig med sjefen tidlig, selv om jeg ikke har en jobb som er truende for en graviditet.

Jeg kommer til å si ifra når jeg har vært første time på sykehuset. Jeg har første arbeidsdag i ny jobb i morgen. Så vil vise han respekt å si ifra tidlig. Må gjøre alt riktig føler jeg for at det skal bli bra..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Regner med at jeg varsler i morgen når jeg alikevel må sykemelde meg :( er da 7+4 så synes det er litt vell tidlig, men, men.

Har vært mye sykemeldt i mine tidligere svangerskap så synes litt synd på jobben min, men håper på å få ordnet med nav så de slipper å ut med penger for fraværet mitt.

Er sikkert godt for deg å ikke vente altfor lenge med å si i fra. Sjefen din har jo taushetsplikt hvis du ikke vil at andre skal vite det ennå.

Jeg må nok si i fra til sjefen snart (er 10 uker på fredag), er så innmari kvalm... Bedre å f.eks. slippe bæsjebleier (jobber i bhg) enn å ikke si noe å spy på stellerommet ;) ;)

Har allerede sagt fra til min leder. Er litt over 10 uker på vei, og jobber i en liten barnehage. Ped.leder år ut i sv.perm nå til uka og vi risikerer å stå uten pedagog i barnehagen hvis jeg skulle komme til å bli sykemeldt utover våren. Slik at hun har det i bakhodet når de nå skal få inn folk i plassen til Ped.leder ( det var nemlig snakk om å få inn en til assistent, mens jeg tok over Ped.leder rollen)

Jeg har allerede sagt ifra.men det er fordi jeg er så dårlig..ville være ærlig med hvorfor jeg er sykemldt,så sjefen min veit hvorfor jeg er så lenge borte...

Forrige gang sa jeg ikke ifra før jeg var over 12 uker,for da hadde jeg ingen symptomer og var i knallform..

skal si ifra i morgen, er 8 uker nå.. jobbet èn natt i jula og vår dårlig i 2 dager etterpå.. så må finne ut hvordan vi skal gjøre det, om jeg må ordne med sykemelding eller svangerskapspenger sånn at min sjef får nok penger til å leie inn noen til å ta nattbrøytinga mi.. Går jo forsåvidt greit å jobbe på dagtid, men blir jeg sliten klarer jeg ikke å spise og spyr hele kvelden :(

For de av dere som er sykemeldt så husk på å informere lønningsavdelingen om at sykemeldingen er svangerskapsrelatert.
Da slipper nemlig arbeidsgiver å betale lønnen i arbeidsgiverperioden (de første 16 dagene). :)

Jeg er allerede sykemeldt for andre forhold, og jobber bare deltid. Kommer nok til å vente noen uker før jeg sier noe til sjefen ja... Vi har dessuten nettopp fått ny sjef som jeg ikke har fått hilst på en gang... Gruer meg litt, kjenner jeg...

Informerte sjefen med en gang! Jobber på et varehus med mye tung jobbbing, så greit at de vet om det!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Sa fra når vi begynte å prøve.. Ga beskjed når jeg ble gravid forrige gang, siden jeg har en veldig fysisk tung jobb å må ta d forsiktig pga truende SA. Mistet i starten av Nov på jobb.. Ga beskjed igjen når jeg ble gravid igjen.. Vi har fått en enormt stor kontrakt å jeg vil ikke sette arbeidskollegaene mine i en trykket situasjon siden jeg vet jeg kommer til å bli sykemeldt ganske tidlig, Så derfor gir jeg beskjed til sjefen så han får bestilt inn vikarer for meg mens jeg er borte så d ikke blir så mye overtid på kollegaene mine, vi har d allerede ekstremt travelt fra før.. :) For meg er det naturlig å ikke plutselig skulle komme med en "surprice, jeg er sykemeldt..." Liker ikke holde på hemmeligheter, funker best for meg å si d som d er :)

Jeg er veldig usikker jeg. Har mest lyst til å vente til uke 12 siden vi ikke skal si det til familien før da. Men i dag fikk jeg vite at vi må melde oss på et stevne så fort som mulig hvis vi skal være med på det i april. Jeg har veldig lyst til å dra, men samtidig vet jeg ikke hvordan formen kommer til å være. Jeg var mye sykmeldt i forrige svangerskap og dessuten blir det litt dumt at barnehagen skal betale for dette når jeg ikke skal jobbe på over et år.. Hvis jeg ikke melder meg på må jeg jo begrunne det, og jeg har ikke lyst til å lyve for sjefen.. :/
Hva ville dere gjort i min situasjon?

Jeg gidder ikke lyve selv så jeg hadde nok sagt det som det var hvis jeg var deg Dæggi.
Selv har jeg fortalt det i dag, ble sykemeldt frem til 06.02 så da var det jo bare å fortelle det.

Jeg kommer ikke til å fortelle det på jobben før etter uke 12 en gang, etter at jeg har vært på UL. Men har vært i god form denne gangen, så har ikke følt noe behov for å fortelle det.
Sist gang fortalte jeg det da jeg leverte sykmelding. Det var helt OK det, men det var ganske sårt da jeg måtte fortelle at jeg hadde mistet. På en annen side greit slik at de forstod det når jeg ikke var helt meg selv og tidvis på gråten.

Jeg fortalte det til sjefen i dag, siden jeg er blitt sykemeldt. Men gav beskjed om at hun ikke skulle si det til noen :)

Back
Topp