Informere jobben....

Bamsemooms

Glad i forumet
Når har dere tenkt å fortelle om graviditeten på jobb? Jeg har en jobb der det er noen få ting jeg ikke kan gjøre når jeg er gravid(sykepleier)....i tillegg går jeg 100 % stilling i tre-delt turnus, og det nattevakten jeg hadde nå i jula var helt grusom....følte ikke jeg hadde tenkt klart i en akuttsituasjon da asså...var heeelt fjern...og dårlig i to dager etterpå....!! Med andre ord er jeg usikker på hvor lenge jeg kan drøye før jeg sier det på jobb.... Det er den travleste tida på året også, så jeg må lissom nyte 120 % når jeg er der også...og jobber mye under smittefrakker og munnbind.... Ikke akkurat drømmejobben som nygravid!! Men verdens beste jobb ellers :-) :-)

hadde jeg vert deg ville jeg sagt i fra ganske raskt jeg :) det tjener hverken deg eller pasientene dine om du skal jobbe f.eks nattevakter når du ikke klarer å henge med :)
selv jobber jeg ikke så ofte, så jeg kommer nok til å drøye det så lenge som mulig :) ønsker å informere familie og nermeste venner først, og det skjer ikke før i uke 12 :)

Ja, er veldig enig med deg!! Har tre dagvakter denne uka da, så det skal nok gå bra...så da får jeg føle litt på formen på de vaktene... Deilig for deg da, som ikke jobber så ofte ;-) vi må informere familien litt før tolv også vi....skal i bryllup til søstera til mannen i uke 10...og til syden i uke 9...og da har ikke jeg så mye unnskyldninger for ikke å kose meg med rødvin og rødt bifflkøtt ;-)

Her skal det helst ikke være et tema på jobb før etter uke 12. Skal på ul også da. Er kjempe dårlig så blir et par tøffe uker dette, men håper kvalmen også snart gir seg.

Sier ikke fra før jeg absolutt må. Kasta opp mye forrige svangerskap, og da var jeg nødt til å si ifra:( håper ikke det blir like ille denne gangen

Kommer til å si det nå første dag på jobb ettet ferien. Vil være ærlig med sjefen tidlig, selv om jeg ikke har en jobb som er truende for en graviditet.