Informasjonskilder om graviditet, fødsel, tiden etter

Blomst_95

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarbarna 2020
Tenkte vi kunne samle gode kilder til informasjon i en egen tråd her, var mye jeg ikke fant før etter fødselen med første som jeg gjerne skulle ha satt meg mer inn i før man sto midt i det. :)

Ammehjelpen - God informasjon om alt rundt amming. Har også en facebookgruppe hvor man kan stille spørsmål.
https://ammehjelpen.no/

Hjemmefødsel - Snapchat konto drevet av jordmor, som deler mye informasjon om hva som skjer i kroppen ved fødsel +++. Super informasjon å ta med seg selv om man ikke vil føde hjemme.
Brukernavn: hjemmefodsel
 
Oh! Jeg kan ikke amme, har fjernet begge bryst. Og tror ikke hjemmefødsel blir aktuelt siden jeg bor 2,5 time unna nærmeste sykehus. Med mindre den kommer som en rakett og jeg må føde hjemme da. Første kom veldig raskt...
 
Lillemini - er vel helst for tiden etterpå. Hun drev aktivt en snapkonto da jeg hadde fått forrigemann, driver ikke denne lengre men har en nettside med abonnement og en facebookside. Helsesøster med gode råd, tips og artikler (og barnevennlig og omsorgsorientert, ingen gråtekurer der!)
 
Oh! Jeg kan ikke amme, har fjernet begge bryst. Og tror ikke hjemmefødsel blir aktuelt siden jeg bor 2,5 time unna nærmeste sykehus. Med mindre den kommer som en rakett og jeg må føde hjemme da. Første kom veldig raskt...

Flaskebarna Norge på Facebook har masse god informasjon om flaske mating til baby :)
Hjemmefødsel snappen diskuterer generelt hva som skjer i kroppen ved en fødsel, hvordan hormoner hjelper til, forskjellige fødestillinger, hvordan babyen roterer igjennom bekkenet, osv. Så den er like aktuell uansett så lenge du skal føde.
 
Foreldrerådet podcast intervju podcast med eksperter om ett pletora av ulike temaer rundt babyer, svangerskap, fødsel og diverse mellommenneskelige temaer. Denne har jeg lært utrolig mye av! Den ufarliggjør også mange vanskelige temaer og utfordringer med å snakke om de. Anbefales for absolutt alle!
 
Foreldrerådet podcast intervju podcast med eksperter om ett pletora av ulike temaer rundt babyer, svangerskap, fødsel og diverse mellommenneskelige temaer. Denne har jeg lært utrolig mye av! Den ufarliggjør også mange vanskelige temaer og utfordringer med å snakke om de. Anbefales for absolutt alle!

Ja den er fantastisk!
 
Back
Topp