Influesavaksinen

Samme her. Satt til side en vaksine i dag så da står den i kjøleskapet og venter. Trenger heldigvis ikke forklare det til noen. I fjor fikk jeg influensa i romjulen så vil ikke det igjen, men tar den mest pga. den kollektive beskyttelsen så jeg ikke potensielt er bærer av noe som kan smitte andre som er mer utsatt [emoji4]

Har du fortalt folk på jobben?

Har du fortalt det på jobben?? Siden ingen spurte tenkte jeg??

Samme her. Satt til side en vaksine i dag så da står den i kjøleskapet og venter. Trenger heldigvis ikke forklare det til noen. I fjor fikk jeg influensa i romjulen så vil ikke det igjen, men tar den mest pga. den kollektive beskyttelsen så jeg ikke potensielt er bærer av noe som kan smitte andre som er mer utsatt [emoji4]

Har du fortalt folk på jobben?

Sjefen vet det og en kollega jeg har godt forhold til. Selv om jeg ikke vet om hun har sakt noe. Jobber i hjemmetjenesten og har noe stressende og litt tunge løft og kjenner jeg begynner å få litt vondt i korsryggen. Så trenger jeg mer tilrettelegging på listene så må jeg nok si det til flere :wacky:

Det må jo være en grunn til at den ikke er anbefalt til alle gravide tenker nå jeg. Så hvis man er i første trimester, men ikke risikoutsatt pga. sykdom eller yrke - hvorfor ta den da?

Nei, hvis man er i første trimester og ikke tilhører risikogruppen er den jo nettopp ikke anbefalt :)

Har du fortalt det på jobben?? Siden ingen spurte tenkte jeg??

Nei, men de som ikke rekker å vaksineres denne uka når det er satt av tid kan sette til side en dose som de kan ta senere. Ingen som stiller spørsmål ved det. Så kan jeg bare «glemme» den litt og be en av sykepleierne sette den i desember [emoji6]

Sjefen vet det og en kollega jeg har godt forhold til. Selv om jeg ikke vet om hun har sakt noe. Jobber i hjemmetjenesten og har noe stressende og litt tunge løft og kjenner jeg begynner å få litt vondt i korsryggen. Så trenger jeg mer tilrettelegging på listene så må jeg nok si det til flere :wacky:

Det skjønner jeg. Når man jobber i helsesektor blir man fort nødt til å si ifra tidlig [emoji4]

Du skrev i et tidligere innlegg at den på det høyeste var anbefalt så synes det ble litt misvisende bare [emoji5] Da misforstod jeg deg bare [emoji6]

Ja da misforstod du meg [emoji5] på det høyeste anbefalt i 2. Og 3. Trimester, kontra HPV vaksinasjonen som ikke er anbefalt i graviditet :)

Back
Topp