Influensavaksinen

Skal du ta influensavaksinen i år?

  • Ja

    Votes: 25 73,5%
  • Nei

    Votes: 9 26,5%

  • Antall som har svart
    34
Har tatt den hvert år gjennom jobben, og blir å ta den i år også. For meg er det ett naturlig valg, spesielt siden det er anbefalt. Hadde nok tatt den selv om det ikke vsr anbefalt
 
Det skal gå 1 uke mellom koronavaksinen og andre vaksiner, ellers er det ingen begrensninger:happy:
Takk for svar! :joyful: Studerer jo hjemme og er ikke mye ute, men det var jeg ikke sist svangerskap heller og endte likevel opp med skikkelig influensa rett før fødsel - og mye hang igjen under fødsel. Fødte med helt 100% tett nese :hilarious:
 
Jeg er usikker.
Har aldri tatt influensavaksine og har heller aldri hatt influensa.
Men jeg har barn både i barnehage og på skole nå, og de sier at denne sesongens influensa sikkert blir kraftigere, så jeg heller litt mer mot å faktisk ta den i år o_O
 
Jeg tar gjennom jobb, tok i forrige graviditet og kommer nok til å ta nå også. Det var ikke aktuelt for meg å ta før jeg begynte å jobbe med utsatte pasienter, da jeg selv aldri har hatt influensa.
 
Trodde det var 14 dager jeg, er ihvertfall ofte det som er anbefalt
Dette sier Fhi:) og denne informasjonen jeg har fått videreformidlet fra legene på jobb:happy:
«Du skal ikke møte opp til vaksinasjon dersom du på vaksinasjonsdagen:
  • har blitt vaksinert med annen vaksine i løpet av siste 7 dager»
 
Dette sier Fhi:) og denne informasjonen jeg har fått videreformidlet fra legene på jobb:happy:
«Du skal ikke møte opp til vaksinasjon dersom du på vaksinasjonsdagen:
  • har blitt vaksinert med annen vaksine i løpet av siste 7 dager»
I Tyskland sier de 14 :p og når jeg får både mot lungebetennelse og influensa sier de og 14 dager (i Norge), samme da jeg fikk allergivaksinering, da var det og å time det så jeg fikk satt influensavaksine midt mellom 2 doser med allergivaksineringen :p

Men ja, når fhi sier 7 dager så må det jo være innafor :)
 
Enda mer vaksinegreier å ta stilling til :wacky: Akkurat omstilt hjernen til koronavaksine, og så influensavaksinen i tillegg :hilarious: Jeg får tenke litt på det :rolleyes:
 
I Tyskland sier de 14 :p og når jeg får både mot lungebetennelse og influensa sier de og 14 dager (i Norge), samme da jeg fikk allergivaksinering, da var det og å time det så jeg fikk satt influensavaksine midt mellom 2 doser med allergivaksineringen :p

Men ja, når fhi sier 7 dager så må det jo være innafor :)
I Norge kan vaksinen mot lungebetennelse og influensa settes samtidig:hilarious: men da i hver arm:p så alle eldre som skal ha begge får de samtidig:p
Rart at det skal være så store forskjeller på to land i Europa:p
Men andre vaksiner må man vente 7 dager med, som feks. allergivaksinen:)
 
I Norge kan vaksinen mot lungebetennelse og influensa settes samtidig:hilarious: men da i hver arm:p så alle eldre som skal ha begge får de samtidig:p
Rart at det skal være så store forskjeller på to land i Europa:p
Men andre vaksiner må man vente 7 dager med, som feks. allergivaksinen:)
Ja, de settes samtidig, men det tålte ikke immunforsvaret mitt, og når jeg skulle ha de med mellomrom måtte det gå 14 dager :p
 
Jeg har ikke tatt influensavaksine tidligere insvangerskap men skal sies jeg var ganske dårlig med første og da gikk vannet 38+2 mens jeg var dårlig. Var ikke så kult men helt utrolig hvordan kroppen jobber selv med sykdom. Var helt utslitt etterpå da:p kan ikke sid et frister til gjentagelse så spørs om jeg ikke tar den nå med tanke på at det trolig blir mye infeksjoner denne høsten.
 
Ja. Tok den sist også, og har aldri vært i tvil om å ta den denne gangen også. Men er vel anbefalt å ta den i oktober eller november, så da blir det vaksinedose 2 for korona først og influensavaksine en gang i oktober tenker jeg. Håper de kan sette den på helsestasjonen, så jeg kan avtale med jordmor på neste kontroll :)
 
Jeg tror jeg tar den. Hadde ei venninne som fikk influensa som høygravid og var helt utslitt etter 14 dager med sykdom når fødselen startet. Tok den sist også :)
 
Ja. Tok den sist også, og har aldri vært i tvil om å ta den denne gangen også. Men er vel anbefalt å ta den i oktober eller november, så da blir det vaksinedose 2 for korona først og influensavaksine en gang i oktober tenker jeg. Håper de kan sette den på helsestasjonen, så jeg kan avtale med jordmor på neste kontroll :)

samme her. Skal ta ta dose 2 17.09 og influensavaksinen kommer vel ikke før i okt.

noen som vet om man vanligvis bestiller time hos fastlegen eller gir man beskjed til legekontoret og tar den hos sekretærene?
 
samme her. Skal ta ta dose 2 17.09 og influensavaksinen kommer vel ikke før i okt.

noen som vet om man vanligvis bestiller time hos fastlegen eller gir man beskjed til legekontoret og tar den hos sekretærene?
Det varierer litt på de forskjellige legekontorene, men vi har de siste årene hatt drop-in. Med unntak av i fjor, da hadde vi vaksinering på ettermiddagen. Da fikk man time for vaksine på ettermiddagen. Men om du uansett skal til fastlegen på kontroll så kan du få vaksinen samtidig:D
 
Var hos jordmor i dag og hun anbefalte meg å ta den, så da får jeg gi beskjed til fastlegen i morgen!:D
 
Det varierer litt på de forskjellige legekontorene, men vi har de siste årene hatt drop-in. Med unntak av i fjor, da hadde vi vaksinering på ettermiddagen. Da fikk man time for vaksine på ettermiddagen. Men om du uansett skal til fastlegen på kontroll så kan du få vaksinen samtidig:D

ja det er jo lurt:happy: snakk om å tenke i det hele tatt:hilarious: har ikke bestilt time hos legen men kan jo gjøre det uti oktober en gang.
 
Ja, jeg skal ta influensavaksina i år :) Har gjort det de andre gangene jeg har vært gravid også.
 
Enda flere vaksiner å ta stilling til :eek:
Alt var mye lettere som gravid 20-åring for 14 år siden:nailbiting::woot: visste ingenting:p
 
Det blir nok influensavaksine på meg, har kun tatt vaksinen én gang - skulle på reise under svineinfluensapandemien i ‘09 og fikk spm under annen nødvendig vaksinering. Fikk influensa for første gang like før Covid gjorde sitt inntog, og vil nødig ligge langflat igjen opp mot fødsel:wacky: Jeg jobber i et veldig utsatt yrke, og vaksine mot vanlig sesongbasert influensa har jo vært anbefalt for gravide (primært etter 1. trimester) i årevis, så her stoler jeg på helsemyndighetene:rolleyes:
 
Tenker jeg skal ta den, tanken på å være influensasyk i tiden rundt fødsel, frister ikke for å si det mildt :confused:
 
Back
Topp