Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tar ikke unødvendige vaksiner
Men er den unødvendig da? Sånn som jeg har forstått det anbefaler legen det for fosterets skyld etter fødsel? Nå vet ikke jeg, derfor jeg spør
Men er den unødvendig da? Sånn som jeg har forstått det anbefaler legen det for fosterets skyld etter fødsel? Nå vet ikke jeg, derfor jeg spør
helt enig!!I tillegg til beskyttelse for babyen etter fødsel er også gravide utsatt for ytterligere komplikasjoner ved influensa som lungekomplikasjoner. Ved influensa får man gjerne feber over 40 grader som heller ikke er heldig for fosteret. Etter en runde med influensa er man også lettere mottagelig for en bakteriell infeksjon. Det er etter min mening absolutt ikke en unødvendig vaksine og folkhelseinstituttet ville da heller ikke anbefalt den til alle gravide i 2 og 3 trimester.
Tror mange forveksler en kraftig forkjølelse med infuensa
I tillegg til beskyttelse for babyen etter fødsel er også gravide utsatt for ytterligere komplikasjoner ved influensa som lungekomplikasjoner. Ved influensa får man gjerne feber over 40 grader som heller ikke er heldig for fosteret. Etter en runde med influensa er man også lettere mottagelig for en bakteriell infeksjon. Det er etter min mening absolutt ikke en unødvendig vaksine og folkhelseinstituttet ville da heller ikke anbefalt den til alle gravide i 2 og 3 trimester.
her er jeg fullstendig uenig. Helsedirektorat anbefaler mye rart til gravide, jeg fikk også klar melding om å unngå all fett, spise margarin og magre produkter og drikke skummet melk etc.I tillegg til beskyttelse for babyen etter fødsel er også gravide utsatt for ytterligere komplikasjoner ved influensa som lungekomplikasjoner. Ved influensa får man gjerne feber over 40 grader som heller ikke er heldig for fosteret. Etter en runde med influensa er man også lettere mottagelig for en bakteriell infeksjon. Det er etter min mening absolutt ikke en unødvendig vaksine og folkhelseinstituttet ville da heller ikke anbefalt den til alle gravide i 2 og 3 trimester.
her er jeg fullstendig uenig. Helsedirektorat anbefaler mye rart til gravide, jeg fikk også klar melding om å unngå all fett, spise margarin og magre produkter og drikke skummet melk etc.
Influensa endrer seg fra hver eneste sesong, du kan også ha forskjellige typer per sesong, så det er en vaksine kun de svakeste av de svake burde bli anbefalt; og til og med da er man ikke sikret.
Ikke stol blindt på anbefalinger eller skremselspropaganda. Du kommer langt med vanlig hygiene, godt kosthold (fett, proteiner, fermeterte grønnsaker, melkesyret brød, godt kjøtt) og mosjon.
Jeg kommer ikke til å risikere senskader eller skader på foster fordi myndighetene driver å maser på unødvendige vaksiner.
MMR, polio og meslinger er noe helt annet. Bare så jeg får sagt det i tilfellet det kommer opp
Hva er det helsedirektoratet anbefaler til gravide som er så rart?
Stoler heller på Helsedirektoratet som gjort anbefalinger basert på forskning, enn å synse noe selv