Influensavaksinen

Blomsterpiken83

Forelsket i forumet
Det er sikker flere tråder om dette temaet men jeg lager min egen forde. Hva tenker dere rundt influensavaksinen? Skal dere ta den? Hvorfor /hvorfor ikke?

Jeg har time til legen i morgen og planen er da å ta den. Men jeg kjenner jeg er veldig i tvil om det er riktig eller ikke. Siden jeg mistet i uke 23 sist gang jeg var gravid er jeg livredd for å gjøre noe som kan skade baby denne gangen.

Jeg har tatt den:) Både for å beskytte meg og den lille :)
6b292b983f7895a4262359c0b85157e9

Eg har tatt den. Tenke for barnets skyld er det greit å vere åå den sikre sida :) Folkehelseinstituttet anbefaler ikkje noko som vil skade deg eller ungen. Dessuten har eg sett kva som kan skje når ei gravid får influensa og har ikkje lyst til å havne i ein slik situasjon.

Jeg tok den forrige uke. Merket ingenting på lille selv om jeg ble litt uggen dagen etterpå. Det går veldig fort over og ville ikke vært anbefalt dersom det skulle være skadelig. De få influensasynptomene jeg fikk av vaksinen kontra en influense talte veldig for at jeg tok riktig valg med å ta den :)

Jeg har tenkt å ta den (etter flere masetelefoner fra kommende bestefar). Den skal jo være veldig trygg så er ikke bekymret.

Fikk aldri oppfordring å ta den forrige svangerskap. Jordmor nevnte den uke 28+ 0 er litt usikker siden jordmor anbefalte det dennegangen men ikke sist

Har tatt den, og med en influensasyk samboer som ikke greier å smitte meg, så er det ganske så greit :D Hadde ingen reaksjon på vaksinen.

Tok den i går. Merker ingenting etterpå :)
Fikk bronkitt da samboern hadde en liten forkjølelse for et par månder siden. Var sykmeldt en uke.
Vil ikke risikere å ha influensa under fødsel! :p

Back
Topp