Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Ikke tatt, kommer ikke til å ta. Tok den sist og ble innlagt på sykehus i 3-4 dager! Konklusjon var sjelden bivirkning av influensavaksine. Ironisk nok får jeg aldri influensa!!!
Ja, jeg følger generelt anbefalinger fra helsedirektoratet og folkehelsa når det gjelder god forskning for redusert risiko for sykdom og skade på fosteret (og det anbefaler også det helsepersonellet jeg har møtt hittil i svangerskapet). Man får jo lettere influensa når man er gravid og da er fosteret utsatt. De fleste voksne får vel influensa i snitt hvert 8. til 10. år (så de fleste har jo omtrent "aldri" influensa). Dessverre kan man jo derfor aldri vite hvilke få år i det voksne livet man vil bli rammet. Om man har barn fra før er man ekstra utsatt, da barn lettere og oftere får influensa. (Det er også en del andre tilstander enn graviditet som gjør at man kan være mer utsatt, og lettere kan få influensa.)
Tok den i uke 13. Ingen bivirkninger. Har definitivt nedsatt immunforsvar som gravid. Hatt bihulebetennelse x 2, lungebetennelse, omgangssyke, forkjølelse med feber ++. Glad jeg slipper influensa, ogsyntes det er viktig å følge nhin his anbefalinger.