Influensavaksinen?

mamma2be89

Betatt av forumet
Tar du influensavaksinen? Evt. Hvorfor å hvorfor ikke? Jeg er så usikker. Jeg er 32 uker på vei. Hvor langt er du kommet?

Termin 2 Februar 2014 ♥♡♥

Jeg Skal ikke ta den. Jeg er alltid skeptisk til slike vaksiner, og etter at jeg ble stein dårlig etter å ha tatt svineinfulensavaksina i 2009 så er jeg blitt ennå mer skeptisk.. Jeg tar ikke vaksiner jeg ikke MÅ ta :)
Jeg er 35 uker idag :)

Jeg er 35+2 og hverken lege eller jordmor har nevt noe om vaksine, så da tenker jeg at jeg ikke skal ta den :)

Jeg fikk sterkt anbefalt å ta den, så jeg tok den. Fikk litt info om hvor fort ting kan gå galt om man faktisk blir syk. Spesielt om man er litt overvektig og faren var enda større med tvillinger... Så da tok jeg den. Tok den for ca 1 mnd siden, merka ikke noe til den. Er nå 33+4 :)

Tok den forrige svangerskap i uke 26, men har ikke tatt den denne gangen. Kjente ikke noe til den. Tar den ikke fordi det er så kort igjen så ser ikke vitsen, men passer på å kle meg godt, bruke antibac og ta vitaminene mine.

Har tatt den, er jo egentlig anbefalt til alle gravide i 2. og 3. trimester pga økt risiko for komplikasjoner hvis man er så uheldig å få influensa. Nå skal det sies at jeg daglig eksponeres for syke folk i jobben, så sjansen var egentlig ganske stor for smitte, derfor valgte jeg å ta. Dessuten er jo jobben min (bl.a.) å anbefale vaksinering ihht helsedirektoratetes anbefalinger, så blir det jo litt rart å ikke ta den selv :P

Back
Topp