Influensavaksinen

mklu83

Gift med forumet
Mailykke 2018
Hva tenker dere om årets influensavaksine, nå når dere er gravid?

Vi får tilbud om denne gratis via jobben. Jobber på sykehjem, og har masse med pasienter, pårørende og personale å gjøre.. Og nå er jeg veldig usikker hva jeg skal gjøre..

Frister veldig lite å ligge i fødsel med influensa i kroppen, men samtidig vaksine når jeg er gravid??

Noen som vet om babyen vil ha noen fordeler med at jeg har tatt den når baby kommer ut?

når den svineinfluensaen gikk, tok jeg vaksinen, var gravid da. Legen min anbefalte meg på det sterkeste å ta den. 

Jeg har aldri tatt den og i alle fall ikke når jeg var gravid. Vet ikke om det er lurt eller ikke...

snakk med legen sin om hva h*n mener ,jeg fikk beskjed fra legen min om  at jeg ikke trengte ta den og at det hadde ikke noe for seg å  ta den så lenge jeg ikke hadde andre sykdomer som kunne gjøre at en innfluensa under  svangerskapet  kunne være  farlig  for meg  og eller fostere 

Jeg tok den ikke sist selv om det ble anbefalt, kommer ikke til å ta den denne gangen heller. Den er for lite utprøvd og jeg har lest altfor mye negativt til at jeg noen gang kommer til å ta den.

Men de som jobber med syke har jo større sjanse for å få og må jo da veie opp risiko for bivirkninger og risiko for smitte/sykdom.

Jeg tok ikke den svineinfluensavaksinen når den var høyaktuell fordi jeg var gravid.. Men dette er jo den vanlige influensavaksinen..

Nei får bare tenke over hva jeg vil.. Jeg har ingen sykdommer som tilsier at jeg skulle ha tatt den..

Jeg tok svineinfluensavaksinen fordi yngstemann var veldig syk på den tida. Nå som vi alle er friske, ser jeg ingen grunn til ta vanlig vaksine.

Jeg tok influensa vaksinen for noen år siden da jeg fikk det gratis gjennom jobben. Har aldri i mitt liv vært så syk som jeg var den vinteren så jeg kommer aldri til å ta en influensa vaksine igjen, spesielt nå som jeg er gravid :-)  

Kommer ikke til å ta den.. Er jo ikke mye forsket på den.
+ har snakket med de på vaksinekontoret å de anbefaler ikke vaksine til gravide....

Har tatt vaksinene hvert år siden jeg jobber på sykehus, og fordi jeg er i risikosonen med astma/allergi.. Tok også svineinfluensavaksinen da jeg var gravid, og da bare 4 uker på vei, visste ikke om graviditeten.. Men det gikk heldigvis helt fint.

Den vanlige influensavaksinen anbefales jo blant annet til gravide. Men om jeg ikke allerede var i risikosonen vet jeg ikke om jeg hadde tatt den, rett og slett fordi jeg ikke vet om det da egentlig er nødvendig.. Men for meg er den det, så kommer til å ta den.

Back
Topp