Influensavaksine

Julemoms

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
Junilykke 2022
Da mange av oss er i 2 trimester nå, er det kanskje aktuelt med influensavaksine? :)
Jeg tok den i dag, godt med det som er gjort :)

Last edited:
Skal til legen imorgen 12+2 og tar den da tipper jeg :happy: Nesten gått og talt ned, og priser meg lykkelig for at influensasesongen ikke er i full gang ennå:rolleyes:

3. trimester, 2. mener du? :)
Jeg skal ikke ta den, har ikke tatt den før heller :) Opplever at de som tar den får influensa fordet :bag:

Tok den forrige uke, første gang jeg har tatt den og tok den utelukkende fordi jeg nå er i risikogruppen som gravid. Anbefaler alle å gjøre det samme. Mye verre å få influensa når man er gravid, og vil gjøre alt for å unngå å miste eller skade dette barnet <3

Jeg tok influensavaksine sist gang, merket ingen ting med at jeg ble dårlig eller bivirkninger.

Hugser ikkje kva eg gjorde med første. Trur eg sesongen var over før eg kom meg til 2. trimester, eller så hadde eg fått den på jobb tidlegare på høsten, før eg blei gravid.... Har tatt vaksina med nr 2 og no med nr 3. Fekk ingen bivirkning bortsett fra litt vondt i armen same kveld.

Tenker som andre seier at sjukdommen er verre enn vaksine. Og med 2 barn i barnehage med all mulig sjukdom som går i år så er det best å være på den trygge sida.

Jeg tok den da jeg var 13+3 :) Fikk ingen bivirkninger! Tok den forrige gang til omtrent samme tiden som nå.

Jeg tok den i 1 trimester :eek: merket ingenting, legen sporte om jeg hadde tatt den å sa ingenting på når tid jeg hadde gjort det.

Jeg tok den i 1 trimester :eek: merket ingenting, legen sporte om jeg hadde tatt den å sa ingenting på når tid jeg hadde gjort det.
Eg var også i 1. Trimester, var 11+5 eller noko slikt. Diskuterte det med jordmor først. Ho sa at det ein er bekymra for er feber som bivirkning, det vil ein helst unngå 1. trimester. Men fordi eg var så nær 12 veker og hadde meir risiko for å få smitte frå barnehagen var det best at eg tok den.

Eg var også i 1. Trimester, var 11+5 eller noko slikt. Diskuterte det med jordmor først. Ho sa at det ein er bekymra for er feber som bivirkning, det vil ein helst unngå 1. trimester. Men fordi eg var så nær 12 veker og hadde meir risiko for å få smitte frå barnehagen var det best at eg tok den.

Okei så hvis det kun var feber de er bekymret for så er jo det greit. Jeg fikk ingen bivirkninger av vaksinen heldigvis :)

Tok den sist uke når jeg hadde passert 14 uker. Ingen bivirkninger. Mangler dose to med korona, gruver meg litt mer til den. Men med smitten som er nå kan den vel ikke utsettes…

Skal ta på torsdag :)
Er 16 uker da, og kunne fått på jobben, men valgte å ikke ta i første trimester etter samråd med lege.

Tok den på onsdag sist uke :) Ingen bivirkninger, og veldig glad for å ha gjort det.

Tok influensavaksinen da jeg var 5/6 uker på vei. Diskuterte med kollega på jobb og leste igjennom pakningsvedlegget (jobber i helsevesenet), og tenkte det var greit med alt som var gjort. Merket absolutt ingenting☺️

Skal ta denne uka! Det ser jeg veldig fram til! Dette er ikke tida for å bli kjempesyk med influensa!

Back
Topp