Influensavaksine

Skal du ta influensavaksinen?

• Ja

Votes: 64 78,0%
  • Nei

Votes: 7 8,5%
  • Vet ikke

Votes: 11 13,4%

• Antall som har svart
    82

Unikum_91

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg har blitt anbefalt å ta influensavaksinen, noe usikker på hva jeg skal. Har dere tenkt noe rundt det?

Tok den før jeg ble gravid, jobber på sykehjem så vi får tilbud om vaksine hvert år :)

Jeg kommer til å ta den. Det er anbefalt, og jeg tenker det er spesielt lurt i disse tider.

Ville tatt den uansett om jeg var gravid eller ikke :happy:

Jeg tok den sist jeg var gravid, jeg tok den i fjor og skal ta den igjen. Og blir nok å fortsette med det. Er jo helt genialt. Jeg var den eneste på kontoret som ikke ble syk. Veldig deilig å slippe det. Og med sjansen for å få både covid19 og influensa er det jo ikke noe å tenke på.

Dere som har tatt vaksinen tidligere, hvordan er det med bivirkninger og ettervirkninger etter vaksinen?

Jeg har selv akkurat blitt dårlig, vond og sår hals, og hatt mye hodepine de siste 2 dagene. Har ikke tatt koronatest enda, men tenker at det er lurt å ringe legen på mandag å høre. Greit å få høre hva det er, vet ikke hvordan påvirkning en eventuelt influensa har for babyen i magen..?

Dere som har tatt vaksinen tidligere, hvordan er det med bivirkninger og ettervirkninger etter vaksinen?

Jeg har selv akkurat blitt dårlig, vond og sår hals, og hatt mye hodepine de siste 2 dagene. Har ikke tatt koronatest enda, men tenker at det er lurt å ringe legen på mandag å høre. Greit å få høre hva det er, vet ikke hvordan påvirkning en eventuelt influensa har for babyen i magen..?
Har ikke tatt den som gravid før, men merket ingenting sist jeg tok den.

Her er en fin artikkel fra fhi om gravide og influensavaksine :happy:
https://www.fhi.no/sv/influensa/influensavaksine/influensavaksine-gravide/

Fikk ingen bivirkninger da jeg tok den sist jeg var gravid. For babyen er beskyttelsen etter fødsel viktigst.

Er helsepersonell selv og kommer garantert til å ta den i år. Har vært skeptisk før og ikke tatt den hvert år. Men ingen tvil i år. Har ikke lyst å få korona og influensa samtidig, så er greit å kunne vaksinere seg mot det som fins vaksine mot.
Og det er heller ikke så mye bivirkninger. :)

Når tar man den? Er det noen bivirkninger? :)

jordmor sa på sist kontroll at vaksinen pleide å bli tilgjengelig i sep-okt.
Jeg tenker jeg tar kontakt med legen min i september å hører når jeg kan få ta den :happy:

Tenker å ta den! Legen min sa ikke noe om det på kontroll denne uka, er snart 15 uker! Glemte det kanskje..

Noen som vet hvor lenge effekten av vaksinen varer? Jeg tok den i mars i år, så lurer på hvor lenge jeg må vente med å ta ny...

Noen som vet hvor lenge effekten av vaksinen varer? Jeg tok den i mars i år, så lurer på hvor lenge jeg må vente med å ta ny...

Det er en ny vaksine hvert år, for influensaviruset forandrer seg litt hvert år. Derfor vil ikke fjorårets vaksine beskytte (noe særlig) mot den de forventer at blir denne sesongens vaksine:)

Godt å høre at det ikke er spesielle bivirkninger etter vaksinen, er generelt skeptisk til bruken av mye medisiner og vaksiner :) men som flere sier, vi er i en spesiell periode hvor faren er stor for å plutselig sitte der med både influensa og covid-19.

Legen min sa at det bare var å ringe legekontoret, så setter de opp en time. Tilbudet om vaksine vil bli lagt ut på kommunen sine sider rundt oktober, så da kunne man ta kontakt med legesenteret. Ser ut til at jeg kommer til å ta vaksinen.

Jeg er allerede dårlig, og virker faktisk ut som jeg er dårligere nå enn ellers når jeg har hatt forkjølelse.

Tar den hvert år da jeg har dårlig immunforsvar og ligger helt slått ut med influensa hvis ikke. Aldri opplevd bivirkninger!

Tok det ifjor. Jeg skal være hjemme resten av svangerskapet. Så tror jeg dropper den

Jeg tok den sist, kommer til å ta den igjen.
Man får lettere lungebetennelse som gravid (og det hadde jeg i mars) så tenker det er best.
Leste et sted at mini da også er beskyttet i opptil 3mnd etter fødsel..?

Den beste vaksinen jeg noengang har tatt. Ikke vondt og ingen bivirkninger.

Jeg har også hørt at barnet er beskyttet etter fødsel hvis du tar vaksinen, tenker det er positivt i tanke på alt som er om dagen ☺️

Back
Topp