Influensavaksine

Jeg har tar den når den kommer ut i uke 42, . Har fått influensa ganske ofte så vil minske risikoen mens jeg er gravid. Samtidig vil jeg være nøye med hygiene siden vaksinen dekker bare de grenene av influensa de tror vil ha størst sansynlighet for å komme det året.
Jobber med barn så er uansett sterkt anbefalt å ta den som gravid.
 
Fikk beskjed av lege i dag at årets vaksine kan ta før andre trimester. Så jeg har fått time til å ta den på torsdag. Da er jeg 11 + 3
 
Spurte legen min idag. Hun anbefaler å ta den. Men den har ikke kommet enda så jeg skal høre igjen neste gang jeg skal inn.
 
Fikk beskjed av lege i dag at årets vaksine kan ta før andre trimester. Så jeg har fått time til å ta den på torsdag. Da er jeg 11 + 3

Før 2. trimester? Jeg fikk beskjed av legen idag at jeg må vente til 2. trimester (hvilket jeg akkurat har begynt på).
 
Før 2. trimester? Jeg fikk beskjed av legen idag at jeg må vente til 2. trimester (hvilket jeg akkurat har begynt på).

Legen min sa det ikke var nødvendig med årets vaksine. Om du slår opp vaksinen i felleskatalogen står det "vaksinen kan tas i alle stadier av graviditeten" :)

Jeg skal ta den i dag. Er ikke langt fra andre trimester, men ikke nådd det enda.
 
Betaler dere for å ta den hos fastlegen? Jeg har tenkt å ta den, men om jeg uansett må betale, gjør jeg det heller privat enn å sette den hos fastlegen.
 
Betaler dere for å ta den hos fastlegen? Jeg har tenkt å ta den, men om jeg uansett må betale, gjør jeg det heller privat enn å sette den hos fastlegen.

Jeg tror ikke jeg betaler noe. Får den gratis gjennom helseforsikring så henter den bare ut på apoteket og tar med til legen. Det er de på laboratoriet som setter vaksinen innimellom blodprøver osv.
 
Jeg vil ta den. Det er så tydelige anbefalinger fra fhi etc at jeg ikke tør å la være. Har ikke vært syk annet enn kraftig forkjølelse på mange, mange år, men med en liten og sårbar i magen tar jeg ingen sjanser.
 
Jeg har pratet med lege og de på apoteket. Jeg ble også anbefalt å ta den, så da gjør jeg det :). På legekontorer mitt har de kveldsvaksinering, og jeg fikk time etter jobb 07.11:gen014 Har heller ikke hatt influensa, men så har jeg jo sikkert litt svekket immunforsvar som gravid. Jeg tar den for barnets skyld :Heartred
 
Betaler dere for å ta den hos fastlegen? Jeg har tenkt å ta den, men om jeg uansett må betale, gjør jeg det heller privat enn å sette den hos fastlegen.
Mener den er gratis fordi du er i risikogruppe som gravid, men ikke helt sikker.
 
Jeg tok den på apoteket da mannen er helt hysterisk og livredd for at jeg og barnet skal bli syke. Orket rett og slett ikke hans daglige mas lengre.
 
Mener den er gratis fordi du er i risikogruppe som gravid, men ikke helt sikker.

Spurte om den gikk innunder svangerskapskontroll, men fikk til svar at influensavaksine var utenom alt annet. Dette var hos fastlegen. Betalte 250kr for vaksinen.
 
Spurte om den gikk innunder svangerskapskontroll, men fikk til svar at influensavaksine var utenom alt annet. Dette var hos fastlegen. Betalte 250kr for vaksinen.

Jeg betalte også 250. Våkner litt om nettene nå, da jeg er så vant til å ligge på venstre arm, men det er jo blitt en liten kul der og ømt.
 
Jeg tok i går! Trengte ikke legetime, bare møte opp på legekontoret. Det er sikkert lurt å ringe først og sjekke.
 
Jeg tok vaksinen for to uker siden. Betalte 275 kr på legekontoret.
 
Back
Topp