Influensavaksine?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Har dere tatt influensavaksinen for denne sesongen?

Har selv ligget pal hele uken, men tror nok det bare er en veldig kraftig forkjølelse med litt ekstra..

Tar dere litt ekstra forhåndsregler eller hensyn nå i sykdomssesong? :)

Tok vaksina rett før jeg ble gravid, så var heldig med den timingen.
Tar alltid forhåndsregler når jeg er rundt folk som er tydelig syk/forkjølet, ikke bare nå :)

Tok vaksina før jeg ble gravid. Har hatt influensa to ganger før. Det var jævlig nok, jeg er ikke villig til å risikere alvorlige komplikasjoner og sykehusinnleggelse for meg, og dødfødsel for barnet. Ble forkjølet i desember, og var borte fra jobb en hel måned. Og det var ikke engang influensa!

Tok den før jeg ble gravid.
Vanskelig å se for seg komplikasjonene ved influensa når man er gravid. Men jeg ble utrolig dårlig av forkjølelse /(influensa?) helt på slutten av forrige graviditet. Varte i mange mange uker og jeg slet med å puste skikkelig. Jeg fikk ikke tatt vaksinen under graviditeten fordi jeg ble ikke frisk igjen før etter fødselen.
Selv om jeg har fått det på avstand nå. Så husker jeg at jeg tenkte at jeg skal gjøre alt for å ikke bli så dårlig igjen.
Men er jo ikke garantert å slippe influensa selv med vaksinen.

Tok den før jeg ble gravid.
Vanskelig å se for seg komplikasjonene ved influensa når man er gravid. Men jeg ble utrolig dårlig av forkjølelse /(influensa?) helt på slutten av forrige graviditet. Varte i mange mange uker og jeg slet med å puste skikkelig. Jeg fikk ikke tatt vaksinen under graviditeten fordi jeg ble ikke frisk igjen før etter fødselen.
Selv om jeg har fått det på avstand nå. Så husker jeg at jeg tenkte at jeg skal gjøre alt for å ikke bli så dårlig igjen.
Men er jo ikke garantert å slippe influensa selv med vaksinen.
Noen virus sitter godt og ofte så kan man få de overlappende og holde på veldig lenge :( Nei, ingen garanti dessverre, men er nok ikke så dumt.. Krysser fingrene for at du slipper unna :)

Back
Topp