Influensavaksine

Tok influensavaksinen forrige runde, og kommer til å ta den denne gangen også. I tillegg til å være gravid har jeg en svigermor med redusert immunforsvar, så har to gode grunner til å ta den.

Tok den sist å tenker å ta den denne gangen også;)
Jeg blir så utrolig dårlig når jeg får influensa, er skjeldent syk, men influensaen får jeg så hard:eek:

Tar den hvert år fordi at jeg går på immundempede medisiner. Nå som jeg er gravid skal jeg vente til andre trimester før jeg tar den:)

Jeg er usikker, har ikke hat influensa på mange år. Jobber heller ikke utsatt.Tror jeg hører med legen så får hun avgjøre.

Jeg fikk anbefalt av fastlegen selv da jeg ikke var gravid, så skal ta den nå. Glemte det rett og slett bort sist. Angrer. Ble syk midt på sommeren om kom meg ikke før termin. Hang skikkelig i, og ble etterhvert sykemeldt. Kjedelig.

Jeg skal ta den. Legen anbefalte å ta den siden graviditeten er i høysesongen, så jeg velger å høre på henne

Ja, det skal jeg. Både siden jeg jobber som helsepersonell og er gravid.

Jeg blir aldri frisk nok til å få tatt den, tror det har ganske mye å si at man er helt frisk, tok den i fjor og da var jeg småforkjølet og da fikk jeg influensa, og jeg har vært forkjølet nå siden jeg ble gravid, og jeg bruker vanligvis å være forkjølet hele høsten og vinteren, så da vet jeg ikke helt enda

Jeg blir aldri frisk nok til å få tatt den, tror det har ganske mye å si at man er helt frisk, tok den i fjor og da var jeg småforkjølet og da fikk jeg influensa, og jeg har vært forkjølet nå siden jeg ble gravid, og jeg bruker vanligvis å være forkjølet hele høsten og vinteren, så da vet jeg ikke helt enda
Dette har ingenting å si. Klinisk umulig å få influensa av vaksinen, det er en myte :) jeg tok den i går, til tross for forkjølelse og bihulebetennelse. Så lenge du ikke har feber har det ingenting å si.

Dette har ingenting å si. Klinisk umulig å få influensa av vaksinen, det er en myte :) jeg tok den i går, til tross for forkjølelse og bihulebetennelse. Så lenge du ikke har feber har det ingenting å si.

Det er greit det er umulig å få influensa av selve vaksinen, og jeg fikk det heller ikke rett etterpå, men at man kan respondere dårligere på den er en annen ting, og i og med at jeg tok den i fjor og like vel fikk influensa, og tok den når jeg var forkjølet (uten feber) ønsket legen at jeg skulle vente til jeg var absolutt friskest mulig før jeg tok den.

Det er greit det er umulig å få influensa av selve vaksinen, og jeg fikk det heller ikke rett etterpå, men at man kan respondere dårligere på den er en annen ting, og i og med at jeg tok den i fjor og like vel fikk influensa, og tok den når jeg var forkjølet (uten feber) ønsket legen at jeg skulle vente til jeg var absolutt friskest mulig før jeg tok den.
Ja. Det blir en annen ting :) Har ikke hørt man kan respondere dårligere på den til tross for forkjølelse. Jeg spurte om det i går. Merkelig de sier så forskjellig :p

Ja. Det blir en annen ting :) Har ikke hørt man kan respondere dårligere på den til tross for forkjølelse. Jeg spurte om det i går. Merkelig de sier så forskjellig :p

Ja, det er vel litt personlige erfaringer, men det er ikke forsket noe særlig på, fordi vaksinene testes på friske, så er vel hva hver enkelt lege mener og har erfart som de gir råd etter

Jeg er helsepersonell så får den på jobben. Er i uke 11 i dag så skal prøve å drøye den litt før jeg tar den.
Viktig å beskytte seg der man kan

Er 12+6 og har tatt vaksinen i dag :) Betalte bare 109kr. Hadde forventet at det kostet mer, men er visst billigere hvis man er i risikogruppen.

Er 12+6 og har tatt vaksinen i dag :) Betalte bare 109kr. Hadde forventet at det kostet mer, men er visst billigere hvis man er i risikogruppen.
På legekontoret der jeg går, kostet den 156 :) Så tror det er noe hver enkelt kommune bestemmer :)

Back
Topp