Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har du tatt den nettopp eller? Jeg lurer litt på når det er for sent...Jeg har tatt influensavaksinen, selv om det er rapportert at den ikke har så god effekt i år. Folkehelseinstituttet har anbefalt at alle gravide i andre og tredje trimester tar vaksinen fordi gravide er mer sårbare for komplikasjoner (immunforsvaret senkes for at kroppen ikke skal frastøte seg fosteret). Disse komplikasjonene kan være skadelige for fosteret, og personlig har jeg valgt å stole på vurderingen FHI har gjort.
Tok den like før jul. Fastlegen nevnte ingenting om at det var for sent da i alle fall. Ville ringt legekontoret og spurtHar du tatt den nettopp eller? Jeg lurer litt på når det er for sent...
Jeg gjorde det jeg. Var ikke for sent enda. De hadde bare 2 vaksiner igjen på legekontoret, så da la de av en til meg til mandag så da ordner det seg visstTok den like før jul. Fastlegen nevnte ingenting om at det var for sent da i alle fall. Ville ringt legekontoret og spurt
Så bra at det ordnet segJeg gjorde det jeg. Var ikke for sent enda. De hadde bare 2 vaksiner igjen på legekontoret, så da la de av en til meg til mandag så da ordner det seg visst
Nei, har lest at vaksinen har uansett ikke så god effekt, og etter å ha hørt om de som er blitt (kronisk) syke etter influensavaksine, så tar jeg ikke sjansen.. Angrer sikkert dersom jeg blir syk
Bare for å ha sagt det; jeg er selv fullvaksinert som barn, og vaksinerer barna mine etter programmet. Det er bare denne influensavaksinen jeg ikke stoler helt på, og iallefall ikke nå når jeg er gravid.
Det er viktig å ikke blande sesonginfluensavaksinen med svineinfluensavaksinen. Svineinfluensavaksinen var bygd opp helt annerledes og var svært dårlig utprøvd. Den ga flere kronisk syke. Sesonginfluensavaksinen er en av de mest utprøvde vi har og er helt trygg. Den gis til alle de svakeste og eldste i samfunnet, så hadde den gitt mye bivirkninger og komplikasjoner hadde man garantert hørt mer om det, siden gruppen som anbefales å ta den allerede er svake og lett disponert for sånt.Nei, har lest at vaksinen har uansett ikke så god effekt, og etter å ha hørt om de som er blitt (kronisk) syke etter influensavaksine, så tar jeg ikke sjansen.. Angrer sikkert dersom jeg blir syk [emoji14]
Bare for å ha sagt det; jeg er selv fullvaksinert som barn, og vaksinerer barna mine etter programmet. Det er bare denne influensavaksinen jeg ikke stoler helt på, og iallefall ikke nå når jeg er gravid.
Jeg spurte mitt legekontor i går, og hun mente ikke det var for sentEr det ikke litt sent å ta den nå? Den skal vel helst tas senest i november, nå er jo influensasesongen i full gang.