Influensavaksine

Hva slags bivirkninger kan man få av den?:)
Usikker på hvilken bivirkninger en kan få, men jeg er en av de som bestandig får bivirkning av slike vaksiner. får bestandig et halv døgn der kroppen verker og jeg føler meg småsyk. Men trøster meg bestandig med at det er ingenting sammenlignet med den virkelige influensaen. Men forstår din skepsis etter at moren din fikk lungebetennelse av vaksine. Hør med legen din hva hun anbefaler og sier:)

Tar den ikke.

Ok :) min mor endte med lungebetennelse etter vaksinen, men hun har dårlig immunforsvar pga MS, får bare litt angst for vaksiner generelt :hilarious:
Må ikke nødvendigvis være vaksinen sin skyll. Kan være hin fikk infeksjon ca samtidig som hun tok vaksinen.

Må ikke nødvendigvis være vaksinen sin skyll. Kan være hin fikk infeksjon ca samtidig som hun tok vaksinen.
For all del,det trenger ikke være vaksinen som gjorde det. Men hun kan ikke ha hatt infeksjonen i kroppen da hun skulle få vaksinen, da de tok crp av henne før injeksjon :) og vaksinen er jo faktisk smittestoff av influensa på en måte, hun havnet på sykehuset pga det, og det var de som trodde det kunne ha blitt utløst av vaksinen :) men igjen, hun har jo dårligere immunforsvar i tillegg pga ms-en :)

Jeg ville normalt ikke ha tatt den men etter samtale med legen har jeg bestemt meg for å ta den i år. Jeg er i dårlige form i utgangspunktet og orker ikke tanken på influensa i tillegg, spesielt ikke som høygravid. Hovedgrunnen til at jeg velger å ta den er likevel babyen. Hun blir født på starten av vinteren og har lite immunforsvar, stakkars.

Jeg ville normalt ikke ha tatt den men etter samtale med legen har jeg bestemt meg for å ta den i år. Jeg er i dårlige form i utgangspunktet og orker ikke tanken på influensa i tillegg, spesielt ikke som høygravid. Hovedgrunnen til at jeg velger å ta den er likevel babyen. Hun blir født på starten av vinteren og har lite immunforsvar, stakkars.

Tenker det samme som deg... og fastlegen var veldig på at det er viktig å ta den..

Viss dere har spørsmål om vaksinen så kan dere høre med Jordmor Katrine på nettmøte idag, dere kan allerede skrive inn spørsmålene dine nå :)

Back
Topp