Influensavaksine

Hos min jordmor og på legekontoret henger det plakater om at gravide bør ta influensavaksine. Mulig legen regner med at vi følger anbefalingen på plakaten, og dermed "glemmer" å si ifra til oss?

Min lege stilte faktisk spørsmål ved at jeg ønsket å ta den. Enda jeg henviste til folkehelseinstituttets råd. Det er tydeligvis ikke alle leger som er like opplyste.

Men så får jo ikke jeg tatt verken de første blodprøvene eller vaksina før jeg er i uke 15/16 ettersom hun mente at det hadde kommet nye retningslinjer:p

Min lege glemte å snakke om influensavaksinen. Jeg spurte, og da sa han at den bør jeg absolutt ta. Får ikke tatt den før neste uke, da er jeg 15 uker :)

Jeg tok den ikke forrige svangerskap. Og legen min har heller ikke nevnt noe... ikke forrige gang heller. jm-time har jeg ikke før i januar en gang.

Jeg tok vaksinen mens jeg likevel måtte sitte der i 2 timer pga glukosebelastningen :) Har tatt den hvert år i noen år nå, pga astmaen. Jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte vente til jeg var over 12 uker for å ta den. Tok den når jeg var 14+2 :)

Tok i dag :)
1480496949758.jpg

Jeg tok den på mandag :)

Back
Topp