Influensavaksine

Hva tenker dere om influensavaksinen?

Ser de anbefaler den til alle etter uke 12. Toppen for influensasesongen er i slutten av desember, og da er vi jo alle passert 12 uker.

https://www.nrk.no/norge/fhi_-_-en-stor-andel-av-befolkningen-risikerer-alvorlig-sykdom-1.13176801
Sprøtt, tenkte å spørre om det samme, derfor jeg gikk inn på bv nå.. :p
Litt usikker nettopp pga det at sesongen er på topp ved årsskiftet.. Pleier å ta den til vanlig, for jeg blir mye syk og har dia 1. Tenkte å høre med legen hva hun anbefaler. :)
 
Sprøtt, tenkte å spørre om det samme, derfor jeg gikk inn på bv nå.. :p
Litt usikker nettopp pga det at sesongen er på topp ved årsskiftet.. Pleier å ta den til vanlig, for jeg blir mye syk og har dia 1. Tenkte å høre med legen hva hun anbefaler. :)
Jeg er også veldig usikker! Nr 1. fordi jeg er livredd nåler! (Aner ikke hvordan jeg kom meg gjennom 17 dager med stikking ved IVF-forsøket :p) Nr 2. Fordi jeg vet ikke om det "positive" ved vaksinen veier opp for det "negative", tenker spesielt på de tilfellene ved nevrologiske bivirkninger.

Jeg ser og at andre land råder gravide kvinner kun til å ta vaksinen etter legens anbefaling.
 
Uff, ja, har og litt sprøytenoia..ironisk nok ved dia! :hilarious: sprøtt hva vi klarer når vi må..
Ble fortalt tidligere at det bare var svineinfluensa vaksinen som noen hadde reagert på, jeg tok den selv for det var sist gang jeg var gravid og jeg opplevde ingenting. Men man veier jo for og imot, og i mitt tilfelle hadde det gått mye verre om jeg hadde blitt syk enn om jeg hadde fått bivirkninger.
 
Jeg skal ta vaksine :) Så etter uke 12 tar jeg den :)
Kan bli veldig dårlig ved å få influensa når man er gravid, er ikke heldig for hverken mor eller barn.
Er en risk med alt man tar, det gjelder jo vaksiner til de små også ;) Mange som ikke vaksinerer barna sine, og det er mer fare ved å ikke ta vaksiner enn å ta de :)
 
Litt usikker...jar egentlig ikke tenkt så mye på det. Skal høre hva legen min sier når jeg skal dit i november.
 
Dette har jeg aldri tenkt på.. men HPV vaksina som tilbys gratis til de født 1991 eller senere vurderer jeg sterkt å ta :) vet ikke om man kan ta den når man er gravid men skal iallefall undersøke :)
 
Hm...Jeg er veldig usikker, så hører gjerne mer om hva dere tenker rundt det. Må i så fall være rundt juletider at jeg tar den.
 
Dette har jeg aldri tenkt på.. men HPV vaksina som tilbys gratis til de født 1991 eller senere vurderer jeg sterkt å ta :) vet ikke om man kan ta den når man er gravid men skal iallefall undersøke :)

Jeg også vurderer å ta denne, men håper jeg fremdeles får muligheten til å ta den etter fødselen.
 
Det har jeg ikke tenkt på engang :eek: Tok svineinfluensavaksinen, ettersom jeg var gravid da, men vet ikke om jeg kommer til å ta vanlig nå. Får høre hva legen sier ;)
 
Jeg også vurderer å ta denne, men håper jeg fremdeles får muligheten til å ta den etter fødselen.
Las at gravide burde vente...:p så da får jeg vell ta den til høsten igjen :)
 
Uaktuelt her hvertfall. Jeg har ikke hatt influensa siden 2003 og jeg er ikke redd for å få det.
Tar helst ikke vaksiner
 
Tok ikke sist, gravid samme tid på året.
 
Dette har jeg aldri tenkt på.. men HPV vaksina som tilbys gratis til de født 1991 eller senere vurderer jeg sterkt å ta :) vet ikke om man kan ta den når man er gravid men skal iallefall undersøke :)
Den skal jeg og ta. Men må betale :) Influensavaksinen trodde jeg kun var anbefalt gamle og syke.
 
Tror ikke jeg skal ta den. Tok den ikke sist. Har aldri hatt influensa. Jeg er egentlig aldri syk.

Men får kanskje høre med legen hva han anbefaler :)
 
Den skal jeg og ta. Men må betale :) Influensavaksinen trodde jeg kun var anbefalt gamle og syke.
Anbefales til gravide også :) da man kan bli veldig syk med influensa hvis man blir syk :)
Jeg tar ingen sjanser iallfall ;)
 
Tror ikke jeg skal ta den. Tok den ikke sist. Har aldri hatt influensa. Jeg er egentlig aldri syk.

Men får kanskje høre med legen hva han anbefaler :)
Norsk folkehelseinstitutt anbefaler gravide i 2 trimester å ta :) fordi hvis vi får influensa så kan vi bli veldige dårlige, hverken bra for barn eller mor :)
 
Back
Topp