Influensavaksine

Desemberbaby86

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Har dere tatt den, eller skal dere ta den?
Jeg har fått den i dag, bestemte meg for det etter anbefaling fra jordmor i går.

Jeg tok den like etter den kom :)

Har også tatt den :) influensa i svangerskapet, spesielt så sent er virkelig ikke bra hverken for mor eller barn.

Har også tatt den :) influensa i svangerskapet, spesielt så sent er virkelig ikke bra hverken for mor eller barn.
Ja, var det jm sa til meg å. Og uansett vet jeg hvor dårlig man føler seg når man har influensa, så det å være gravid (eller nybakt mor) med influensa er ikke noe jeg har lyst til å oppleve. Syns det var ille nok da jeg hadde en runde med forkjølelse for et par uker siden :P

Ja, var det jm sa til meg å. Og uansett vet jeg hvor dårlig man føler seg når man har influensa, så det å være gravid (eller nybakt mor) med influensa er ikke noe jeg har lyst til å oppleve. Syns det var ille nok da jeg hadde en runde med forkjølelse for et par uker siden :P
Søskenbarnet mitt var maks uheldig og fikk influensa i 3. trimester. Hun ble innlagt på sykehuset og lille i magen hennes ble også påvirket.
Hun var helt knust på alle måter stakkar. :-( det er noe jeg ikke hadde klart å gå gjennom

Kjenner så mange som har blitt mer syk etter vaksinen, så jeg har holdt meg unna enn så lenge iallfall.

Har tatt den :D

Jeg er veldig usikker!! Har fått allergiske reaksjoner på så mye under dette svangerskapet og det skal ingenting til for å slå meg ut (har aldri reagert på noe utenom graviditet). Redd bivirkninger som slår meg helt ut i ukesvis før fødsel nå...
Jordmor hadde ikke tatt den hadde hun vært meg. Men jeg skal høre med legen når han ringer meg idag

Både jeg og barnefar skal ta den denne uken etter anbefaling fra legen.

Jeg er usikker! Har lyst på den, men samtidig vet jeg ikke hvor nødvendig det er da hverken lege eller jm har nevnt noe. Har dere tatt det opp selv?

Dette har hverken jordmor eller lege nevnt for meg, og jeg har faktisk ikke tenkt på det selv heller. Blir veldig sjelden syk da, så det er kanskje like greit å la være?

Jeg har tatt den. Den gir barnet beskyttelse etter fødselen også :)

Det har ikke jm fortalt noe om til meg og nå ligger jeg her helt utslått av influensa/forkjølelse. Satser på at det gir seg like raskt som det kom :)

Jeg er usikker! Har lyst på den, men samtidig vet jeg ikke hvor nødvendig det er da hverken lege eller jm har nevnt noe. Har dere tatt det opp selv?
Jeg tok det opp selv med jm etter å ha sett en brosjyre om vaksinen hvor gravide står øverst på lista over de som er i risikogruppa (eller hva det heter). Og jm sa at siden Helsemyndighetene går ut å anbefaler gravide i 2. og 3. trimester om å ta den, kan ikke hun anbefale meg noe annet.

Søren, det var dette jeg skulle ta opp med jordmor idag!! Visste det var noe jeg hadde glemt å spørre om!! :/
Jeg får ringe hun imorgen og spørre hva hun anbefaler!

Snakket med lege idag og han anbefalte det på det sterkeste, så får ringe en dag å få bestilt time

Back
Topp