Influensavaksine

tussa137

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Februarbarna 2020
Noen som har tatt/skal ta influensavaksinen? Gravide i 2. og 3. trimester blir jo anbefalt å ta den, har jeg skjønt, jeg har bare ikke tenkt på det før nå.

Sent from my iPhone using BV Forum

Noen som har tatt/skal ta influensavaksinen? Gravide i 2. og 3. trimester blir jo anbefalt å ta den, har jeg skjønt, jeg har bare ikke tenkt på det før nå.

Jeg har ikke tenkt til det.. selv om det er anbefalt, mener nære venner som er leger at det ikke er nødvendig..

Tenker at selv om man ikke reagerer, så kan man gjøre det når man er gravid.. kjipt å bli syk av en vaksine synes jeg

Skal ikke ta den nei..:)

Har nesten ikke hørt om noen enda som vil ta den...

Nei. Legen min sa nei ;)

Jeg har ikke tatt den enda...
Mannen sa "hvorfor ikke". Jeg har aldri hatt skikkelig influensa, uflaks on jeg plutselig skulle få d nå.

Nei, det er jo ikke nødvendig med mindre man faktisk blir utsatt for influensasmitte, men da hadde den jo vært grei å ha..
Kjenner jeg er usikker her altså, jeg vil jo ikke utsette fosteret for eventuelle (om enn usannsynlige) bivirkninger av vaksinen, men jeg vil jo helst unngå å få alvorlige komplikasjoner pga sykdommen også.

Jeg har hatt influensa to ganger i mitt liv. En gang under hvert svangerskap.

Jeg har tatt den med god samvittighet. Jeg hadde ingen reaksjon på den. Det er større sjanse for at barnet får skade av influnsa infeksjon enn det er av vaksinen. Og jeg mener at helsedirektoratet ikke hadde anbefalt det om det var farlig eller usikkert.

Mange jeg kjenner har blitt syke etter å ha tatt vaksina, så jeg skal ikke ta den. Ho jordmora som jeg går til sa bare at jeg skulle tenke på om jeg ville ha den, ho sa ikke for eller mot..

Jeg har tatt den med god samvittighet. Jeg hadde ingen reaksjon på den. Det er større sjanse for at barnet får skade av influnsa infeksjon enn det er av vaksinen. Og jeg mener at helsedirektoratet ikke hadde anbefalt det om det var farlig eller usikkert.
Er det jeg også tenker, at helsedirektoratet har jo egentlig tatt den vurderingen for meg, og de mener bivirkningene er så sjeldne eller ufarlige at de veier opp for risikoen ved å få influensa..

Mange jeg kjenner har blitt syke etter å ha tatt vaksina, så jeg skal ikke ta den. Ho jordmora som jeg går til sa bare at jeg skulle tenke på om jeg ville ha den, ho sa ikke for eller mot..
Min jordmor sa heller verken for eller i mot, bare at "det er anbefalt".
Hvordan syke har de blitt de du kjenner?

Jeg har tatt den og fikk ingen reaksjoner. Jeg blir veldig dårlig de gangene jeg har fått influensa og jeg jobber i barnehage med mye smitte. Så tenkte å være føre var :)

Syns det er vanskelig o vite om man borde ta den eller inte..
Min jordmor sa att de er beskyttelse for 6 måned framover, og at bebisen får lite av det skyddet når den føds.
Skal høre m legen min, men er ikke for om 1 måned jeg har tid..

Min jordmor sa heller verken for eller i mot, bare at "det er anbefalt".
Hvordan syke har de blitt de du kjenner?
Dårligere enn en vanlig influensa. Min bestemor kom blant annet på sykehuset med pustestopp :-( Så jeg tør ikke ta...

Back
Topp