Influensavaksine

Vbaby3

Blir kjent med forumet
Tar alle her influensavaksine? Går til kontroll hos både lege og jordmor, men ingen av dem har sagt noe om det..

Jeg var hos legen i dag og da spurte jeg. Da sa han "Ja absolutt!" Kort fortalt så er immunforsvaret svekket slik at kroppen blant annet ikke skal støte fra seg fosteret. Det vil også si at som gravid er man veldig utsatt for sykdommer.
Jeg har aldri reagert på vaksiner tidligere og tenkte at det ikke var noen grunn til å ikke ta vaksinen :)

Hmmm. Aldri tatt vaksine ved de andre graviditetene. Faktisk ikke hørt veninner som har gjort d heller. Er d noe nytt??

Var like anbefalt i 2011, i hvert fall. :)
Ok. Jeg har jo 07 og 09. Så etter min tid da tok svineinfluensa tingen når eg var høygravid sist. Får høre med lege til uken ka ho sier. ☺

Sniker fra desember. Det anbefales, men virker som at ingen leger og jm sier noe om det. Men spør man anbefaler dem det og gjerne å få det gjort med en gang. Og sier man at man har tatt det så er svaret at det veldig bra. Så jeg tok den. :)

kommer ikke til å ta den.

Aldri tatt og kommer ikke til å ta nå heller. Men er anbefalt ja.

jeg tok den sist, har ikke makket meg til å gjøre det nå selv om jeg vet jeg burde, er det for sent? Uke 20.

Jeg glemte helt å høre med legen, og han sa intet heller. Tok den de andre gangene jeg var gravid

Jm sa ikke noe om det, og nå har jeg hatt influensa i ei uke. Så da kan det vel bare være det samme? :)

Jeg har tatt den. Var litt usikker, men etter å ha snakket med jm og fastlege var jeg ikke lenger i tvil. Dersom jeg hadde fått influensa nå, hadde jeg risikert å bli enda dårligere enn normalt. For meg som ikke tåler feber kunne det blitt skikkelig ille med influensa nå, så da er det bedre med vaksine så jeg slipper det...

Jeg har tatt den.. jobber på legekontor, så tok den der:) anbefalt av legene der også

Back
Topp