Influensavaksine

Sirius

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Er det andre her som har vudert å ta influensavaksinen?
Til normalt gjør jeg ikke det. Men ser at helsedirektoratet og folkehelseinstituttet anbefaler gravide i andre og 3 semester om å ta vaksinen så nå vurdere jeg det.

Nei jeg er frisk, og har hatt influensa under svangerskap tidligere. Det var JÆVLIG men ikke så jævlig som å ta svineinfluensavaksine... DA ble jeg dårlig da... Så jeg holder meg unna vaksiner jeg ikke MÅ ta fremover

Ikke jeg heller!

Nei. Aldri i verden. Ble på prakka svineinfluensa vaksina da jeg gikk med første mann. Og har aldri vært så dårlig før. Så tar heller ei influensa.

Nei, aldri hatt influensa. Så har ingen planer om å ta en sprøyte for så å bli sjuk av den :-/

Skal ikke ta den denne gangen heller. Var masse pes rundt det da jeg gikk gravid med forrigemann, men jeg har aldri hatt influensa før og er sjeldent syk så ser ikke helt den store risikoen.

Tror ikke jeg skal ta den, har ikke tenkt over det i det hele tatt.

Jeg var heldig sist jeg var gravid og var ikke ordentlig syk. Virker som om det kanskje blir slik nå og;)

Setter den på pasienter hver dag på jobb. Men har ingen planer om å ta den selv, foreløpig. Har aldri hatt influensa heller.

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april - 15

Velger å lytte til anbefalingene og skal ta den på onsdag. Slik jeg har forstått det er det er større sjans for å få influensa og at barnet blir skadet av det enn å bli skadet av vaksinen :)

Velger å lytte til anbefalingene og skal ta den på onsdag. Slik jeg har forstått det er det er større sjans for å få influensa og at barnet blir skadet av det enn å bli skadet av vaksinen :)
Ja det er slik jeg også har forstått det. Bestemte meg for å ta den i dag så det er gjort. Har ikke hatt noe ubehag etter vaksinen, og det skal være helt trygt for minsten i magen.

Om dette er så viktig. Synes jeg det er bekymringsfullt at ingen av kyndig personell anbefaler meg å ta den.

Legen min sa ingenting om det i dag på svangerskapskontrollen,og ikke vil jeg heller.

Back
Topp