Influensavaksine

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Skal du ta influensavaksine? Kvifor skal du? Evt kvifor skal du ikkje?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Nei.! Jeg fård en gjennom jobben, men har aldri tatt den før da jeg er skeptisk. Så jeg vil ihvertfall ikke ta den nå når jeg har en liten å tenke på også. En baby kommer seg godt gjennom en runde med influensa hvis jeg skulle være så uheldig å få. Men har veldig sjeldent influensa, og bli generelt veldig sjelden syk.

Termin med første frø 12.februar

Nei det skal jeg absolutt ikke ;)
Ser ikke poenget med det - influensa er ikke farlig, hverken til vanlig eller som gravid. Skjønner det om man er kreftsyk el og har svært lavt imunforsvar, men ellers ser jeg ingen grunn til å vaksinere mot influensa.

Sent from my iPhone using BV Forum

Aldri hatt influensa, så ser ikke vitsen i å ta en vaksine mot noe som ikke er farlig og når man ikke er utsatt for det.. :) skjønner at de som har lett for å få det tar imot tilbudet, men for meg er det unødvendig.

Jeg ser heller ikke poenget sålenge jeg ellers er frisk, får jeg influensa får jeg bare stå det over. Har ingen underliggende sykdommer som truer, så jeg trenger det ikke :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg tok i dag :) Ingen data på skadelig virkning på graviditet, og man har faktisk økt risiko for komplikasjoner til influensa når man er gravid i 2. og 3. trimester. Man blir jo heldigvis sjelden smittet, men jeg jobber i helsevesenet og er daglig i kontakt med flere med sympt som kan være influensa, så jeg blir jo litt over gjennomsnittet eksponert, hehe. Hadde jeg ikke jobbet i helsevesenet, så hadde jeg nok ikke helt sett behovet for å ta jeg heller :)

Er usikker for dei anbefala alle gravide til å ta vaksina. Eg hadde noko influensa aktig i sommar - rett etter eg fant ut at eg var gravid. Er det verste eg har vore med på! Kunne ikkje stå på beina for eg vart så svimmel.
Veit ikkje, men både gubben og jentungen har vore heima med noko influensa greier uten att eg har blitt smitta. Nokon får jo eit veldig sterkt immunforsvar når dei er gravide - kanskje eg vart ei av dei etter runden i sommar? Hmmm...

Er usikker for dei anbefala alle gravide til å ta vaksina. Eg hadde noko influensa aktig i sommar - rett etter eg fant ut at eg var gravid. Er det verste eg har vore med på! Kunne ikkje stå på beina for eg vart så svimmel.
Veit ikkje, men både gubben og jentungen har vore heima med noko influensa greier uten att eg har blitt smitta. Nokon får jo eit veldig sterkt immunforsvar når dei er gravide - kanskje eg vart ei av dei etter runden i sommar? Hmmm...

Kan være samme viruset du hadde og da får du det vel ikke igjen?

Jeg har tatt den i alle år, før jeg var gravid og i sist svangerskap. Tar den i år også da jeg blir veldig dårlig av influensa og har folk i familien med veldig dårlig immunforsvar. Har fått det gratis fra jeg gikk på barneskolen.

Kan være samme viruset du hadde og da får du det vel ikke igjen?

Vart lagt inn på sjukehuset og dei meinte at det var for tidleg å få influensa. Var i juni... Einaste dei viste vart at eg hadde eit virus (høg crp) som dei ikkje viste kvifor.

Jeg har tatt den i dag. Jeg har et veldig lavt immunforsvar pga. en kronisk sykdom, i tillegg jobber jeg i helsevesenet med barn. Så jeg har et ansvar også overfør mine pasienter. Det finnes ingen bevis på at vaksinen påvirker barnet i magen i 2. og 3. trimester, så da ser jeg ingen fare ved å ta den heller.

Til vanelig blir jeg bestandig syk. Får alt som "går". Men etter at jeg ble gravid har jeg bare hatt morgenkvalme (eller som jeg døpte det til: "Hele-dagen-kvalme-og-spya".) Fastlegen min har alltid sagt at jeg burde ta vaksina, men nå mener han t jeg blir å klare meg fint uten. Derfor skal jeg ikke ta den i år. :)

Jeg har aldri tatt en influensavaksine og ser ikke vitsen med å begynne nå :)

Jeg har også tenkt å ta den... Praksis på barneskole, så lett å bli smitta. Har som regel influensa en gang i året, og blir ofte fryktelig dårlig. Gjerne 40+ i feber. Det orker og tørr jeg ikke nå! Så satser på vaksinen hjelper litt :-) Om det ikke er noe bivirkninger/kan gjøre skade så kommer jeg tilårskomne ta den

Veldig usikker, den vaksinen de bruker skal jo være trygg og utprøvd så burde ikke være noen risiko med å ta den.

Veldig sjelden jeg blir syk, jobbet i bhg i flere år og blitt imun mot det meste tror jeg ;)

Tenker at om legen anbefaler å ta den, så kan det vel ikke være skadelig....

Må tenke hvor lenge den har vært i bruk på gravide også. De anbefalte gravide og barn å ta svineinfluensavaksinen - de fant ut at det var feil å anbefale i ettertid. En vaksine som er brukt i lang tid og har mer forskning er andereldes, men ville uansett veid opp mot å få sykdommen

Må tenke hvor lenge den har vært i bruk på gravide også. De anbefalte gravide og barn å ta svineinfluensavaksinen - de fant ut at det var feil å anbefale i ettertid. En vaksine som er brukt i lang tid og har mer forskning er andereldes, men ville uansett veid opp mot å få sykdommen

Har de ikke anbefalt/satt den lenge?

Back
Topp