Influensavaksine

tango

Elsker forumet
jentene i juni13
Hei folkens!

Sitter å pløyer gjennom aviser, og det står masse om svineinfluensa og faren for å få denne når man er gravid..
Helsemyndighetene anbefaler vaksine for alle gravide i 2 og 3 trimester..

Hva tenker dere å gjøre?

Jeg er ekstremt usikker, men heller mot å la være å vaksinere meg. (Tok ikke svineinfluensavaksinen heller).. Stoler ikke 100% på myndighetene og bivirkningene av vaksinen..
Men er det slik at influensavaksinen er "mer" trygg enn svineinfluensavaksinen?

Nei jeg tar ikke influensa vaksinen. Har aldri gjort det el, når jeg hører nesten alle som tar den blir dårlige etterpå. Hva som er mer tryggere enn det andre vet jeg ikke.

Jeg tok vaksine for svine influensa og jeg ble ikke dårlig av den i etter tid :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

blir nok ikke å ta vaksinen,er livredd nåler så har heller influensa enn å ta sprøyter. men tror nok vi er like tryg forde,de har en tendens til og overdrive i aviser og på tv..

blir nok ikke å ta vaksinen,er livredd nåler så har heller influensa enn å ta sprøyter. men tror nok vi er like tryg forde,de har en tendens til og overdrive i aviser og på tv..
Jepp ! Men jeg hadde hjerte sykdom så måtte bare ta den. Jævlig vondt å ta pga armen min.. klarte ikke å heve den etter vaksinen

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Nei jeg skal ikke ta den, tok den heller ikke sist svangerskap, og da var det veldig til svineinfluensahysteri. (2009)

Skal heller ikke ta. Tar heller sjansen på en influensa enn å risikere komplikasjoner.

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Jeg tok den sist, da var jeg også gravid. Jeg, mannennog dattera vår tok den, ingen av oss fikk noen problemer i etter tid, og jeg er glad jeg tok den da:) om jeg tar den denne gangen har jeg ikke tenkt noe på..

Hm..nei ikke lett valg mellom "to onder"..
Magefølelsen heller vel mest mot å la være, og heller satse på at influensa kommer og går i stillhet..
Legen sier at det er mitt valg, han er enig i hysteriet som har vært i forbindelse med "svinet" og mener ting er hauset alt for mye opp..
Uansett har man jo aldri noe garanti for noe..

Svineinfluensavaksina tok ingen i familien og glad er vi for det. To i vår omgangskrets har fått påvist narkolepsi i etterkant, og det er skremmende hva disse bivirkningene kan føre til.. Heldigvis merker flertallet lite, er bare utrolig kjipt hvis man skulle havne i mindretallet en gang...

Nei jeg skal ikke ta den, tok den heller ikke sist svangerskap, og da var det veldig til svineinfluensahysteri. (2009)
samme her, aldri tatt noen influensa vaksine og heller aldri hatt skikkelig influensa...

Jeg tok den ikke sist jeg gikk gravid (2009), men da tok alle rundt meg vaksinen slik at jeg var mindre utsatt. Blir nok Isåfall slik denne gangen og om det blir snakk om noe..

Nei, skal ikke ta den. Men nå er ikke jeg noen stor tilhenger av vaksiner heller. Jeg har influensa nå, har vært hos legen og legen tar det med like stor ro som meg selv. Stoler ikke på disse vaksinene i det hele tatt. Heller en omgang med influensa som enn mulig bivirkning som kan skade meg for resten av livet. Jeg overlever :)

Skal ikke ta noe vaksine for influensa nå.. Tok den svine vaksia bare for at jeg overbeviste meg om at vis jeg var vaksinert så var sjansen mindre for at sønnen min åå 5 mnd skulle få svineinfluensa.. Tull og tøv.. Det er bare snakk om god hygiene så holder mann seg friske :))

Jeg har tatt den "vanlige" influensavaksinen i år, som pleier å ta hvert år. Har aldri hatt noen bivirkninger av den. Svineinfluensa blir da litt smør på flesk, selv om jeg heller ikke har tatt den i 2009. Litt usikker, får se hvordan saken utvikler seg i landet.

Her er det ikke snakk om en egen vaksine mot svineinfluensa, men årets influensavaksine. Den inneholder komponenter som beskytter både mot vanlig influensa A og B, og mot svineinfluensa.
Det har i mange år vært anbefalt for gravide i USA å ta denne vaksinen. I 2011 gikk også norske helsemyndigheter ut med generell anbefaling om at gravide i 2 og 3 semester var i risikogruppene og burde vaksineres mot sesonginfluensa ....

Jeg har ikke bestemt meg enda.... Tenkte jeg fikk ta en prat med jordmor om det.....

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Back
Topp