Influensavaksine

Nestemannpåvei

Andre møte med forumet
Har hørt mye om sesonginfluensaen som er på vei de siste dagene. Gravide i 2 og 3 trimester er i risikogruppe i følge folkehelseinstituttet. Har dere tatt vaksine eller vurderer dere å ta den? Legen min anbefaler at jeg tar den, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre....

Viss jeg vanligvis hadde fått influensa, blitt lett syk eller generellt hatt svakt imunforsvar. så hadde jeg vurdert det, men er veldig sjelden syk og har aldri hatt skikkelig influensa så kommer ikke til å ta den.

Det vet jeg ikke, har igrunn ikke tenkt så mye på det, men jeg er en som blir fort syk, så burde kanskje det, får høre med legen når jeg skal til han..

nei skal ikke ta den , men kommer til å ta ungene ut asv bhg for en periode hvis det blir mye av det der , for å minske sjansene for å få det

Kommer nok ikke til å ta den heller...
Syns det er litt greit med influensa av og til, for da får kroppen renska opp litt i basiluskene ;-)

Nei, jeg skal ikke ta den! er ofte at de som tar den gjerne blir skikkelig syke av selve vaksina! Uff, stakkars tantebarnet mitt på snart 14 mnd fikk den her om dagen og han ble veldig dårlig, høy feber og vondt  i kroppen! Jeg vil ikke ha høy feber når jeg går gravid for å si det sånn, da får jeg heller få den influensaen hvis det skulle bli slik... Og som sagt over, godt at kroppen får ordna opp selv... 

Blir ikke å ta den

Aprilblomsten skrev:
Nei, jeg skal ikke ta den! er ofte at de som tar den gjerne blir skikkelig syke av selve vaksina! Uff, stakkars tantebarnet mitt på snart 14 mnd fikk den her om dagen og han ble veldig dårlig, høy feber og vondt  i kroppen! Jeg vil ikke ha høy feber når jeg går gravid for å si det sånn, da får jeg heller få den influensaen hvis det skulle bli slik... Og som sagt over, godt at kroppen får ordna opp selv... 

Små barn får oftere reaksjon på vaksiner de får enn voksne og blir fortere frisk også :-) Jeg er av de med relativt dårlig immunforsvar og blir fort syk men vil ikke ta vaksine nå som jeg er gravid. Tar den normalt sett ikke og da blir det feil nå også.

nei eg tar isje influensavaksine og heller ingen  andre vaksiner når eg e gravid, forrige gang herja svineflunså å tok isje den vaksinen heller. har et godt imunforsvar og tar kun vaksiner som står i vaksinasjonsprogrammet som man får når man e liten for å fylle på etterhvert og reisevaksiner om d e en nødvendighet.

Unnimamma91 skrev:
Nei, jeg kommer ikke til å ta den.. :)

Nei gjorde det ikke sist, og ingen planer om det denne gangen heller

Jeg blir sjelden/aldri syk så til vanlig hadde jeg ikke tatt den. Men etter å ha vært på kontroll hos ei litt ivrig og pågående jordmor tok jeg den likevel :P Litt flink pike syndrom her - føler jo jeg må høre på helsepersonellet (de vet sikkert bedre enn meg). Ble i alle fall ikke dårlig av vaksina..

Jeg kommer ikke til å ta den. Er så usikker på bivirkningene - tør rett og slett ikke... Krysser fingrene for at vi slipper å få influensa under svangerskapet:)

Jeg tok svineinfluensavaksina sist og angret sååå på det. Jeg fikk skikkelig bivirkninger og fungerte ikke normalt på to dager. Jeg HÅPER virkelig ikke at gutten min har tatt noen skade av at jeg tok den, men denne gangen skal jeg ikke ta noe mer enn jeg må. Kan legge til at jeg som regel får bivirkninger av tabeletter osv.

nei, skal ikke ta vaksine.

Back
Topp