Influensavaksine - 11 dager til termin

Det var jo litt rart, at det er så forskjell på når de starter med vaksinasjonene? Jeg tok sist uke. Hvor i landet bor du?
Jeg bor rett utenfor Oslo. Kan man ta vaksinen et annet sted enn hos fastlege?

Oi for en diskusjon det ble her.. Jeg var ganske sikker på at jeg skulle ta vaksinen neste uke men nå begynner jeg å bli usikkero_O jordmor anbefalte det så tenkte de visste best da..

Her var det en del diskusjon ja... Skal høre med fastlegen min i dag om hun anbefaler den eller ikke.

Det står ikke at vaksinen beskytter babyen det står at den KAN beskytte babyen. Det betyr (for min del) at de egentlig ikke vet, da de i tillegg ikke tester vaksinen på gravide så blir dette litt tipping.

Jeg er skeptisk til alle typer vaksiner, følger vaksineprogrammet på mine små men syntes til og med det er skummelt.

Her hadde vi alle influensa i juli, og vi overlevde alle sammen. Ikke ble jeg hardere rammet enn vanlig heller.

(Hilsen sniker fra desember 2016)

Jeg skal løpe og kjøpe influensavaksinen så fort jeg kan etter at jeg har blitt frisk. Om det så blir etter fødselen.
Har vært syk i ca to uker nå, men det er ikke influensa. Immunforsvaret mitt blir så dårlig når jeg er gravid så forkjølelse, halsbetennelse, lungebetennelse og ørebetennelse blir mye verre enn vanlig og varer mye lenger.

Back
Topp