1-3 dager er den mest vanlige inkubasjonstiden, men det kan visstnok gå lenger (opptil en uke tror jeg, men husker ikke dette sikkert).
Og influensaen er kommet for fullt i barnehagen vår også!
I går var det på det meste 11 barn der, av noen-og-femti. Mange med svineinfluensa, men det er visstnok noen som holder barna hjemme av frykt også.
3 av barna er innlagt på sykehus.[:(]
I dag var vesla den eneste friske som var igjen på småbarnsavdelingen. Den nest-siste fikk feber og måtte hentes.
Både jentene og jeg er skikkelig forkjølte. Jentene hostet mye (særlig nattestid) for ei ukes tid siden, og har vært snørrete siden. Ja, vesla har vel vært snørrete siden forrige helg, egentlig. Men ingen av oss har hatt feber, så jeg antar det ikke er svineinfluensa.
De har vært i grei form også, men Isabelle virket litt sliten i går, og har våknet litt tidlig i det siste, så vi la henne litt før vanlig i går. Hun sov også ganke godt på morgenen i dag. Likevel var hun veldig grinete/vanskelig i ettermiddag, så jeg foreslo at hun skulle legge seg i 17-tiden. Jeg stod og laget middag, og regnet ikke med at hun ville legge seg, men jo, det ville hun. Hun sovnet med en gang, og sover enda. Så helt i form er hun vel ikke.
Hun har sikkert samme forkjølelse som meg, jeg er også veldig trøtt for tiden, sovner fra alt på tv osv.[&o] Ja, og jeg har selvsagt vått vondt i bihulene igjen.[>:]
Her er ikke vaksine tilgjengelig for "vanlige" enda, de begynte vaksinering av risikogrupper denne uka. Så spørs om det ikke blir for sent for oss.[8|]