Influensa...

Januarbaby16

Flørter med forumet
Hva gjør man egentlig når far i huset har fått skikkelig influensa mtp babyen? Er sjansene stor for at han blir syk også?... Og hva hvis jeg blir smittet...?

Det går nok fint med babyen. Her er både jeg og hu på 2.5 år syke. Har vært syke av og på siden før jul. Men lillegutt er frisk.

Hvis du blir syk produserer du antistoffer i melka for at han ikke skal bli syk. Vil tro at hvis du ikke blir smittet produserer du fortsatt antistoffer da kroppen din klarer å takle smitten som er i huset :-) du kan jo ta en telefon til legevakta og høre hvis du er bekymret ;)

Snakker vi om reel influensa, som alle gravide med god grunn ble anbefalt å ta vaksine mot i høst, eller snakker vi om "influensa", dvs vanlig sykdom?

Snakker vi om reel influensa, som alle gravide med god grunn ble anbefalt å ta vaksine mot i høst, eller snakker vi om "influensa", dvs vanlig sykdom?

Er snakk om 40 i feber og veldig redusert almenntilstand hos mannen iallfall, i tillegg til hoste og smerter i hele kroppen.

Er du vaksinert eller ikke? Vaksinen, om du tok den som gravid, beskytter også babyen.

Ellers hadde jeg holdt babyen unna mannen. Egentlig vurdert å holde meg selv unna også om jeg ikke var vaksinert, og i alle fall god håndhygiene

Er du vaksinert eller ikke? Vaksinen, om du tok den som gravid, beskytter også babyen.

Ellers hadde jeg holdt babyen unna mannen. Egentlig vurdert å holde meg selv unna også om jeg ikke var vaksinert, og i alle fall god håndhygiene

Jeg er ikke vaksinert nei.. Jeg tar avstand og holder babyen for meg selv idag, men stygt redd for å bli smittet selvom....

Back
Topp