Influensa

Netti90

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen
Jeg ligge strekk ut for tredje dagen på rad.. Har vondt i hodet, hoster og sliter med å regulere kropstemperaturen.
Bør man kontakte lege uansett når man er gravid og får influensa?
Hvilke medesiner er trygge å ta?

Jeg gikk en uken med det samme som deg.. Ringte legen og da ville de ta CRP og de om det var bakterier eller virus. Min lege mente jeg burde kommet før..så fikk litt kjeft.
Hun ville registrere at jeg var syk og følge med osv..❤️

Jeg er blitt anbefalt influensavaksine av min jordmor.. Ville nok ringt legen, selv om det sikkert ikke er så farlig med litt influensa :)

Sniker fra september.

Gravide skal alltid til legen ved influensa!!

Det anbefales også influensavaksine. Denne vaksinen er helt ufarlig å ta, men beskytter mor. Gravide er utsatte for å få komplikasjoner ved influensa som kan skade foster. I tillegg øker sannsynligheten for fosterdød hvis mor har influensa.

Takk for svar :)
Tenker at jeg ringer i morgen hvis jeg ikke er bedre. Sjekket temperaturen nå, å hadde ikke feber. :angelic:

Blæh! Var hjemme med mini i forrige uke da halve barnehagen har vært syk og gjett hvem som nå er syk... Vært skikkelig klein fra i går...

Hvordan vet man forskjell på influensa og ikke egentlig?

Jeg hadde influensa sist uke, men da jeg var til legen på fredag for noe annet så kommenterte hun ikke det noe spesielt :) Men jeg feiret nesten at jeg hadde influensa, da hadde jeg noe annet enn kvalme og oppkast å tenke på :p

Ved influensa så er det feber, hodepine og muskel/leddsmerter som er kjennetegn.

Var hos legen i går å ble sykemeldt ut uken. Hadde i tillegg fått halsbetennelse.

Blæh! Jeg har vært veldig syk siden lørdag/søndag men føler meg litt piggere i dag så om formen fortsatt er stigende i morgen så tar jeg meg nok en tur på jobb. Er formen laber i natt så ringer jeg legen.
Har ikke sovet så langt i dag - bare slappet av og natten som var gikk mye bedre enn de foregående :gen014

Synes det er så kjipt å være syk og tror alltid at det "bare" er forkjølelse og hoste som må få gå over av seg selv... Men en ting er i hvertfall sikkert - og det er at jeg har følt meg mye mer syk nå når jeg er gravid enn om jeg er syk til vanlig. Satser på å få være frisk resten av svangerskapet nå *bank i bordet*

Jeg hadde akkurat kommet over den verste kvalmen, og endelig følte meg bedre. Så får jeg influansa++

Håper formen din og min blir bedre :)

Jeg hadde akkurat kommet over den verste kvalmen, og endelig følte meg bedre. Så får jeg influansa++

Håper formen din og min blir bedre :)

Da er det bare å glede seg til man blir frisk og kvalmefri! Drikk litt og ofte og prøv å få i deg litt mat nå og da.
Masse god bedring!

Er 13 uker på fredag og ber nesten til høyere makter om å slippe å være mere kvalm nå!

Back
Topp