Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: skytte76
Hvorfor vil du ha det til gutten din? Er jo ment for de med nedsatt immunforsvar og eldre over 65 år. Kroppen skal jo gå igjennom en del inefksjoner for å bli resistente siden[:)] Datteren min hadde influensa for halvannen uke siden og de små får det i mildere form enn voksne.
ORIGINAL: Ilona85
Hvorfor vil du ha det til gutten din? Er jo ment for de med nedsatt immunforsvar og eldre over 65 år. Kroppen skal jo gå igjennom en del inefksjoner for å bli resistente siden[:)] Datteren min hadde influensa for halvannen uke siden og de små får det i mildere form enn voksne.
hehe! Det er ei jente jeg har. ikke en gutt.[8D]
Nei. jeg vil ha vaksine til jenta mi fordi hun er syk hele tia. forkjølelse på forkjølelse. og hver gang hun blir syk, blir jeg syk! å det har jeg ikke ti til.
Men vist det er for eldre og folk med dårlig imunforsvar.. så.. det viste jeg ikke. Det var samboeren som begynte med at vi skulle få influensa vaksine til jentungen.
ORIGINAL: Ilona85
hehe! Det er ei jente jeg har. ikke en gutt.[8D]
Nei. jeg vil ha vaksine til jenta mi fordi hun er syk hele tia. forkjølelse på forkjølelse. og hver gang hun blir syk, blir jeg syk! å det har jeg ikke ti til.
Men vist det er for eldre og folk med dårlig imunforsvar.. så.. det viste jeg ikke. Det var samboeren som begynte med at vi skulle få influensa vaksine til jentungen.
Gikk litt fort i svingene på tastene her, så unnskyld at jeg sa gutt istedet for jente[;)] Det er ikke normalt å gi dette til små barn som ikke er spesielt utsatt så jeg tviler på at du får det uten videre. Det første leveåret til barn er ofte preget av sykdom som forkjølelse konstant. Dette er fordi de putter alt i munnen og utsettes for mye virus hvor de ferdes ellers. De trenger dette for å bygge opp et eget godt immunforsvar[:)]
Jeg jobber på legekontor som helsesekretær og har aldri satt vaksine på så små.
Da kan du ringe til kommunehelsetjenesten der du bor og bestille vaksiner der siden ikke alle legekontor tilbyr dette. Det er lurt å ta for Hepatitt på alle sammen og noe som heter Ducoral som er noe du skal drikke. Mener å huske at det skal drikker i to omganger to-tre uker før avreise. Ducoral er for å forebygge reisediare og evt. oppkast som forårsakes av fremmede bakterier i varme klima.
Husk å kjøpe med deg antibac på apoteket som du tar med deg og spriter hendene dine med[:)] Bruk det etter at du har tatt i penger, dører, hilst på folk etc. Da er sjansen mindre for at du får noe dritt[;)]