Influensa vaksine??

Ilona85

Glad i forumet
Kan jeg få det til dattera mi??

Vet ikke, men hadde vært greit å få det til de små ja..

er ikke helt sikker. men tror at det ikke er noe problem.

du kan jo ringe legen din og høre[:)]

okei! da skal jeg ringe legen og høre.. eller skal jeg ringe helsestasjonen..????+

Hvorfor vil du ha det til gutten din? Er jo ment for de med nedsatt immunforsvar og eldre over 65 år. Kroppen skal jo gå igjennom en del inefksjoner for å bli resistente siden[:)] Datteren min hadde influensa for halvannen uke siden og de små får det i mildere form enn voksne.

du får sikkert samme svar fra begge steder.
ring de du føler du får mest informasjon fra. hender jo at de på legesenteret har så mye å gjøre at de nesten ikke kan prate[:@]

ORIGINAL: skytte76

Hvorfor vil du ha det til gutten din? Er jo ment for de med nedsatt immunforsvar og eldre over 65 år. Kroppen skal jo gå igjennom en del inefksjoner for å bli resistente siden[:)] Datteren min hadde influensa for halvannen uke siden og de små får det i mildere form enn voksne.

hehe! Det er ei jente jeg har. ikke en gutt.[8D]
Nei. jeg vil ha vaksine til jenta mi fordi hun er syk hele tia.  forkjølelse på forkjølelse. og hver gang hun blir syk, blir jeg syk! å det har jeg ikke ti til.
Men vist det er for eldre og folk med dårlig imunforsvar.. så.. det viste jeg ikke. Det var samboeren som begynte med at vi skulle få influensa vaksine til jentungen.

ORIGINAL: Ilona85

Nei. jeg vil ha vaksine til jenta mi fordi hun er syk hele tia.  forkjølelse på forkjølelse. og hver gang hun blir syk, blir jeg syk! å det har jeg ikke ti til.
Men vist det er for eldre og folk med dårlig imunforsvar.. så.. det viste jeg ikke. Det var samboeren som begynte med at vi skulle få influensa vaksine til jentungen.

Gikk litt fort i svingene på tastene her, så unnskyld at jeg sa gutt istedet for jente[;)] Det er ikke normalt å gi dette til små barn som ikke er spesielt utsatt så jeg tviler på at du får det uten videre. Det første leveåret til barn er ofte preget av sykdom som forkjølelse konstant. Dette er fordi de putter alt i munnen og utsettes for mye virus hvor de ferdes ellers. De trenger dette for å bygge opp et eget godt immunforsvar[:)]

Jeg jobber på legekontor som helsesekretær og har aldri satt vaksine på så små.

ORIGINAL: Ilona85

Gikk litt fort i svingene på tastene her, så unnskyld at jeg sa gutt istedet for jente[;)] Det er ikke normalt å gi dette til små barn som ikke er spesielt utsatt så jeg tviler på at du får det uten videre. Det første leveåret til barn er ofte preget av sykdom som forkjølelse konstant. Dette er fordi de putter alt i munnen og utsettes for mye virus hvor de ferdes ellers. De trenger dette for å bygge opp et eget godt immunforsvar[:)]

Jeg jobber på legekontor som helsesekretær og har aldri satt vaksine på så små.

Hehe! det går bra. Hun har blitt tatt for å være gutt i rosa sommerkjole og blomsterhattt, så jeg tar det ikke så tungt[;)]
Okei. Men da vet jeg det. Bra du sier det, så slipper jeg å ringe forgjeves[;)]
Ja det er bra det kommer noe godt ut av all denne forkjølelsen[8D]

åjja! sier du det! Da kan jeg kansje spørre deg om hvordan det er med reisevaksine til de små? hun er 2 år. og vi skal reise til tyrkia 19 mai

Da kan du ringe til kommunehelsetjenesten der du bor og bestille vaksiner der siden ikke alle legekontor tilbyr dette. Det er lurt å ta for Hepatitt på alle sammen og noe som heter Ducoral som er noe du skal drikke. Mener å huske at det skal drikker i to omganger to-tre uker før avreise. Ducoral er for å forebygge reisediare og evt. oppkast som forårsakes av fremmede bakterier i varme klima.

Husk å kjøpe med deg antibac på apoteket som du tar med deg og spriter hendene dine med[:)] Bruk det etter at du har tatt i penger, dører, hilst på folk etc. Da er sjansen mindre for at du får noe dritt[;)]

Da kan du ringe til kommunehelsetjenesten der du bor og bestille vaksiner der siden ikke alle legekontor tilbyr dette. Det er lurt å ta for Hepatitt på alle sammen og noe som heter Ducoral som er noe du skal drikke. Mener å huske at det skal drikker i to omganger to-tre uker før avreise. Ducoral er for å forebygge reisediare og evt. oppkast som forårsakes av fremmede bakterier i varme klima.

Husk å kjøpe med deg antibac på apoteket som du tar med deg og spriter hendene dine med[:)] Bruk det etter at du har tatt i penger, dører, hilst på folk etc. Da er sjansen mindre for at du får noe dritt[;)]

okei![:D] tusen takk for hjelpen![:)] Hva skulle jeg gjort uten deg?!
så bra for meg at sånne som deg er her inne[;)]

Bare hyggelig å kunne hjelpe vet du[:)] Her kan du lese litt om forskjellig smitte og evt. vaksinasjon med tanke på utenlandsreiser:

http://www.reiseklinikken.com/

Sjekk også hvor lenge det er siden du og mannen din ble stivkrampevaksinert. Lurt med tanke på løshunder osv. i andre varme land som ikke er helt trygge[:)]

Back
Topp