Influensa og nygravid

Nordspire

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Gresskarfrøene2023
Ånei. I dag våknet jeg opp med hodepine, sår hals, hoste og lett feber.
Har blitt smittet av en venninne. Hodepinen er utholdelig selv etter nesespray, frisk luft og masse vann. Jeg ønsker ikke å ta paracet men om feber stiger slik hun har nå må jeg jo få ned feberen. Hun har 39,5-40 i temp.
Jeg synes det er så sårbart og skummelt å ta noe nå :nailbiting::(.
Noen som vet om det er farligere nå de første ukene enn litt senere? Er ikke vippa inn i uke 4 ennå.

Ikke farlig å ha influensa i starten av svangerskapet. Ta døgndose med Paracet dersom du har veldig høy feber og vondt. Ja, man skal begrense Paracet men ikke unngå.
Og de nye reglene om begrense Paracet baserer seg nok også på at man i mange tilfeller kn velge hvile for å få bort hodepine for eksempel dersom det kommer av stress/overbelastning eller hvile mot bekkenløsning. Finnes mange eksempler hvor det finnes andre alternativer for å lindre smertene enn med Paracet. Men influensa har du bare nå og i en ukes tid tenker jeg. Du kan fint ta noen Paracet i denne perioden. Ibux skal unngås.

Ja, tenker ikke at det er farlig med influensa-mere det å ta medikamenter nå i disse viktige ukebe. Har en hvilepuls på 105 nå og skikkelig vondt i hodet og feber. Jeg tar 500mg paracet:grumpy:

Jeg startet svangerskapet med halsbetennelse, masse paracet og penicillin. Jeg er ikke bekymret for det nei
Så bra. Jeg synes det er så sårbart akkurat nå som det skal feste seg skikkelig. Men kan ikke ligge slik med over 100 i puls og 39 i feber så nå røyk paracet nr. 2

Sniker fra september.

Kom nettopp fra legen nå, med influensa. Litt forhøyet crp men ikke no tegn på andre ting. Snakket om paracet bruk. Legen sa ved bruk av 1 g x4 pr dag og i 2 uker begynner det å bli mengder som ikke er bra. Men å ta 500mg x3 pr dag som jeg hadde gjort inntil i dag var helt fint og ikke noe farlig med.
Det var jo betryggende å høre.
Det er jo viktig å passe på seg selv også mtp feber og smerter.

Sniker fra september.

Kom nettopp fra legen nå, med influensa. Litt forhøyet crp men ikke no tegn på andre ting. Snakket om paracet bruk. Legen sa ved bruk av 1 g x4 pr dag og i 2 uker begynner det å bli mengder som ikke er bra. Men å ta 500mg x3 pr dag som jeg hadde gjort inntil i dag var helt fint og ikke noe farlig med.
Det var jo betryggende å høre.
Det er jo viktig å passe på seg selv også mtp feber og smerter.
Ah så godt å høre. Jeg tok bare 500mg paracet hver 6-7-8 time. Måtte det for å overleve dagen:bored: ikke noe gøy å starte graviditeten med å knaske tabletter.

Ah så godt å høre. Jeg tok bare 500mg paracet hver 6-7-8 time. Måtte det for å overleve dagen:bored: ikke noe gøy å starte graviditeten med å knaske tabletter.
Var like redd selv så var godt å komme å snakke med lege i dag.

Back
Topp