Influensa og bhg i disse svinetider:-)

stolt 3 barns mamma

Forelsket i forumet
Hei der!
Trenger litt hjelp.
Minstemann og jenta i midten er skikkelig snørrete om dagen. Marie hadde i tillegg antydninger til feber i går ikke i dag. Lurer på hva jeg gjør mht bhg på mandag?
Kan det være svinen selv om ikke det er høy feber?
Hva bør jeg gjøre før hun evt kan i bhg igjen. Har ikke mulighet til å ha ho hjemme 7 dager hvis det bare er vanlig infuensa, og har inntrykk av at ikke alle blir testet for svinen lenger?
Hva mener dere jeg bør gjøre?

Jeg var til legen med mine gutter på fredag da hadde de hatt høy feber (39-39,5) i 3 døgn....snørrete og hoster....
Han sa da at de hadde influensa.....fikk resept på tamiflu til minsten siden han var verst men vi kunne velge om vi ville gi den siden den virket best etter 2 døgn med sykdom...så vi ventet og så det an...
Han og broren er nå feberfrie....var det igår også....37,7 målte jeg på det høyeste på minsten noe som ikke er feber...

Holder nok minsten hjemme imorgen også siden jeg har mulighet til det....men det er vel ingen regel at man må holde dem hjemme i 7 dager? De fleste kan jo ikke det....[:-]

Riktig at de ikke tester for svineinflu. lenger....de konstanterer som regel med at det er den når de har influensa symptomer..

ORIGINAL: stolt 3 barns mamma
Har ikke mulighet til å ha ho hjemme 7 dager hvis det bare er vanlig infuensa, og har inntrykk av at ikke alle blir testet for svinen lenger?
Hva mener dere jeg bør gjøre?

Da burde du ta deg mulighet. Hun kan risikere å smitte andre barn, som kan få alvorlige komplikasjoner av det (flere her på BV f.eks har barn som har fått det med sykehysinnleggelse som resultat), er det verdt det?

Vi holdt begge ungene hjemme i 10 dager når de var influensasyke for 3 uker siden, det har kostet meg 2 oppdrag (30-40.000 NOK) ettersom jeg knapt har fått jobbet i den perioden, men jeg holdt dem hjemme alllikevel av respekt for helsa til andre mennesker rundt oss.

Lurer litt på det samme egentlig,har også en tass som er syk,ligger rett ut på sofaen med feber på 3 dagen og har begynt med Tamiflu etter anbefaling fra legevakten pga symptomene.Vet ikke om de tester her hos oss heller,jeg nevnte for legevakten at han har fått vaksinen pga astma men fikk bare beskjed om å begynne på Tamiflu.Typisk da,vaksinerte oss forrige torsdag og uken etter blir han syk[&:]

Her har vi en regel om at ved mistanke om SI, så skal barna holdes hjemme i 7 dager - dette for å ikke smitte barn i risikogruppen, som det er endel av i barnehagen..
Det gjelder for denne kommunen, og for nabokommunen..

Heldigvis har Tobias hatt SI, så ved senere feber/forkjølelse i vinter, så trenger vi ikke overholde denne karantenen, men bare følge vanlige retningslinjer ved sykdom.

Har de influensasymptomer så skal de vel holdes hjemme i 7 dager, for det er vel så lenge du er smittefarlig, selv om du er feberfri og i god form... I tilfelle. Man ønsker jo ikke å smitte alle andre heller. Her ble minsta syk på fredag med influensasymptomer, fikk tamiflu etter legebesøk, og vi belager oss på å holde henne hjemme t.o.m torsdag. Selv om hun i dag er feberfri og i fin form, men veldig tett og snørrete.

Hun er testet for svin, men resultatene foreligger vel ikke før etter karantenetiden er over... Så da behandles hun som om hun har det...

Har jo heller egentlig ikke tid til å være så mye hjemme, men barna kommer først, og hensyn til andre som kan smittes.

ORIGINAL: Dollface

Her har vi en regel om at ved mistanke om SI, så skal barna holdes hjemme i 7 dager - dette for å ikke smitte barn i risikogruppen, som det er endel av i barnehagen..
Det gjelder for denne kommunen, og for nabokommunen..

Heldigvis har Tobias hatt SI, så ved senere feber/forkjølelse i vinter, så trenger vi ikke overholde denne karantenen, men bare følge vanlige retningslinjer ved sykdom.

kan man ikke får den flere ganger? Det har vi fått vite...

ORIGINAL: Lejonet

Nei, nei og atter nei... (jeg orker ikke å forklare hvorfor for 100. gang, google det istedet).

ORIGINAL: Kal-El

Nei, nei og atter nei... (jeg orker ikke å forklare hvorfor for 100. gang, google det istedet).

skikelig frustrerende med så mange ulike meninger/informasjon overalt!

ORIGINAL: lykkelig..

helt enig..hvorfor sier legen her at de somhar hatt det, også skal vaksinere seg??

Fordi en kan ikke være helt 100 % sikker om man har hatt det, siden de ikke tester alle mann. Derfor [:)]

ORIGINAL: Vesle_mor

helt enig..hvorfor sier legen her at de somhar hatt det, også skal vaksinere seg??

Fordi en kan ikke være helt 100 % sikker om man har hatt det, siden de ikke tester alle mann. Derfor [:)]

nei, det er jegklarover,men de jeg  kjenner som har fått beskjed omdet. har testet seg og fått påvist si.

Da er det noe alvorlig galt med legen. Hvis de har fått påvist H1N1 med 100% sikkerhet (antistoff-test), er det absolutt ingen grunn til at de skal ta vaksinen.

Back
Topp