Influensa- noen erfaringer?

Blomkarse

Glad i forumet
*MIA*
Februarlykke 2022❄️
Jeg har våknet opp med det som virker å være skikkelig influensa. Vanvittig verk i hele kroppen, hodet og fryser og skjelver..:( har dere hatt dette mens dere var gravide og gikk dere til legen/ er det farlig lurer jeg på? Argh den vaksina skulle jeg kanskje tatt...

Jeg fikk beskjed av min lege om at hvis jeg fikk influensalignende symptomer skulle jeg ikke bare legge meg under dyna, men kontakte henne, for det kan også være tegn på svangerskapsforgiftning. Jeg fikk påvist det ved innkomst på sykehuset ved første svangerskap uten at jeg hadde hatt noen symptomer på det, så det kan nok tenkes at hun er litt mer på vakt nå. Så jeg hadde nok i hvert fall tatt en telefon til legekontoret og hørt med de.
God bedring!

God bedring!

• Liker
Reactions: lou
Jeg hadde det i to uker i januar.. pyton :( ikke så mye å gjøre annet enn å ha kleenex og paracet klar...

• Liker
Reactions: lou
Jeg fikk beskjed av min lege om at hvis jeg fikk influensalignende symptomer skulle jeg ikke bare legge meg under dyna, men kontakte henne, for det kan også være tegn på svangerskapsforgiftning. Jeg fikk påvist det ved innkomst på sykehuset ved første svangerskap uten at jeg hadde hatt noen symptomer på det, så det kan nok tenkes at hun er litt mer på vakt nå. Så jeg hadde nok i hvert fall tatt en telefon til legekontoret og hørt med de.
God bedring!
Takk og oj det hørtes jo skummelt ut for deg. Har det ikke så verst nå så håper det går veien uten legebesøk. Men takk for svar:)

tror influensa er nokså ufarligt ja, men som det blir nevnt så er det sikkert lurt å utelukke sv.skapforgiftning..
Forrige graviditet havnet jeg på sykehus pga virus. men det var pga symptomene var kliss lik blodpropp i lungene.. så ble 13 sprøytestikk/blodprøver innen et døgn,ultralyd i lysken etc, MR og blodfortynnende bare for sikkerhetsskyld. Heldigvis ufarligt, men ikke godt å vite når man ikke får puste..

Hadde dette i en ukes tid i desember. Noe hærk. Men et par paracet, dyna og film så gikk det over ganske raskt

Høres ut som influensa ja. De jeg kjenner som har hatt det nå har hatt veldig høy feber, men det er jo ikke farlig.
Hold deg varm og i ro. Drikk masse. Spis det du orker.
Lurt som det blir sagt over her tenker jeg, å ta en tlf til legen ;)

Men forbered deg på at det kommer til å ta "lang" tid før du føler at du har energi igjen. Kan ta litt ekstra på når man er gravid.
Jeg fikk influensa da jeg gikk med lillesnupp her. Og da var jeg borte fra jobb i 2 uker. Og klarte ikke å komme meg 100% tilbake før permisjonen startet.

Håper du kommer deg raskere enn jeg gjorde ;) men bare greit å vite at det KAN bli litt ekstra ;)

Influensa er pyton som gravid, hadde det sist og tok derfor vaksine denne gangen. Pøsa på med smertestillende, nesespray, hostesaft og vann når det sto på som verst. Har astma i tillegg så måtte øke dosene på medisiner der også. De 4 første dagene lå jeg bare i senga og hadde vondt i hele kroppen, men så gikk det gradvis over. Ble aldri helt meg selv etter den runden, blir mye oftere syk nå enn før.

Lå nettopp i 3 uker med bronkitt og 39 i feber..

Jeg er så heldig å har influensa nå. Håper det ikke varer så mye lengere.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp