Influensa i første trimester

StineHelene

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Litt småbekymret, feber, verkende ledd og vakuum i hodet. Tatt en paracet. Har sovet i hele dag. Vet ikke om jeg bør dra på legevakta, det er vel ikke noe de kan gjøre? Bekymret for mini i magen.. :-(

Jeg har akkurat blitt frisk fra influensa. Ingenting legen kunne gjøre - annet enn å sykemeldt meg fra jobb da:) fikk beskjed om å hvile og ta paracet ved behov. Fikk ultralyd da jeg var på bedringens vei - og babyen var frisk og rask:) deilig å se - jeg var også veldig bekymret siden jeg var så dårlig. Babyen ligger tydeligvis godt
beskyttet og får den næringen den skal ha selv om mor er syk:)

Tusen takk for tilbakemelding!!
Etter en paracet er feberen nede i 37,1 - så litt bedre. Har sovet i hele dag, så tydelig at kroppen jobber hardt.
Lege i morgen, i dag hadde de ikke ledig time.

Her er legen innom både streptokokker og kyssesyke, men det skal visst litt til før det er fare for fosteret, heldigvis :) jeg måtte ta to paracet for å greie å spise noe som helst, det var egentlig det værste syns jeg..

Jeg er der nå. Hoster, fryser og både mann og unger er dårlige....super herlig...

Ta Paracet ved behov. Hvil og sov så mye du kan, og la kroppen få tid til å bli frisk.
God bedring!

Var hos lege i dag, og fikk i alle fall sykemelding ut uka. Sov 16 timer i går..haha..var vel våken noen timer innimellom.

Tar paracet når jeg ser feberen komme, og ellers sa han at jeg kunne ta rhinox nesedråper, ettersom de virker såpass lokalt. (tar de bare når det er helt vakuum og bilhulene verker).

Og takk for god bedringsønsker God bedring til alle andre som er syke også!

Hadde også influensa tidligere i svangerskapet. Det står jo så mye som skremmer en på nettet. Men i følge legen min var det veldig liten fare for abort og fosterskade.

Snufse,, hoste, tok en tur til legen på lørdag henvist til paraset, så da er det vel bare å holde seg til det. God Bedring til alle dere andre som også er syke nå i disse influensa tider

Back
Topp