Influensa helt i begynnelsen av graviditeten

Akimdai

Elsker forumet
Himmelbarn
Skuddårsspirene 2024
Skjønner jeg er en smule hysterisk nå altså :bag:

Datteren min er syk, har influensa type B. Mest sannsynlig blir jo jeg også syk. Kjenner formen er dalende.
Og fant nettopp ut jeg er gravid, er kjempekort på vei (3+2 bare). Og blir litt engstelig for om det er uheldig med influensa/feber så tidlig?
Vil bare kroppen skal konsentrere seg om én ting, og det er å gro baby og holde på den!
Noe annet smart jeg kan gjøre enn å holde evt feber nede med Paracet?

Skjønner jeg er en smule hysterisk nå altså :bag:

Datteren min er syk, har influensa type B. Mest sannsynlig blir jo jeg også syk. Kjenner formen er dalende.
Og fant nettopp ut jeg er gravid, er kjempekort på vei (3+2 bare). Og blir litt engstelig for om det er uheldig med influensa/feber så tidlig?
Vil bare kroppen skal konsentrere seg om én ting, og det er å gro baby og holde på den!
Noe annet smart jeg kan gjøre enn å holde evt feber nede med Paracet?

Det kommer til å gå bra! :)
Får du veldig høy feber over lang tid så bruk døgndose Paracet. Men det er ikke farlig å ha litt feber heller, er du syk så behøver du å ha litt feber om kroppen skal få bekjempet sykdommen.

Det kommer til å gå bra! :)
Får du veldig høy feber over lang tid så bruk døgndose Paracet. Men det er ikke farlig å ha litt feber heller, er du syk så behøver du å ha litt feber om kroppen skal få bekjempet sykdommen.
Ja altså fornuften sier det går bra :laughing002 Hysteriaen sier nei:hilarious:

Takk for beroligende svar :)

Ja altså fornuften sier det går bra :laughing002 Hysteriaen sier nei:hilarious:

Takk for beroligende svar :)

Du får tenke at det har blitt født friske babyer før Paracet var vanlig å ha i hus også. Så der skal nok gå helt fint❤️ har bare hørt om forskjøvet eggløsning pga sykdom, men ikke sa altså.

Det går helt fint! Var syk i begynnelsen av forrige og nettopp vært syk nå. Og jeg fødte med covid :hilarious: God bedring og gratulerer med spiren:love7

Går nok fint. Jeg har vært syk i både første, andre og tredje trimester.. >< er fremdeles gravid, 35 uker.
Det er ikke noe særlig gøy.. Også blir man liksom litt mer syk. >< Men det går bra.
Risikoen er vel helst at gravide har høyere risiko for mer alvorlig forløp, enn vanlige friske; men det er mer mot siste halvdel av svangerskapet. (Derfor man ikke anbefales influensavaksine før etter andre trimester, med mindre man har andre risikofaktorer; den lille ukjente risiko vs nytteverdi. Jeg tror jeg greide få influensa til tross for vaksine dog.)

Jeg hadde influensa da jeg var sånn 6 uker på vei, hun ligger og pupper ivrig nå :joyful:

Back
Topp