infeksjon..

~lille lavendel~

Forelsket i forumet
av det ekle slaget, nemlig sopp! usj altså. tok en kur for et par mnd siden og har nå kjøpt ny :( andre som er plaget med dette? har dere tatt kontakt med lege? jeg tenker å prøve en gang til med kur og om det kommer tilbake nevner jeg det til legen...

Det er jo en helt vanlig plage nå når vi er gravide.
Noen er så uheldige å ikke klare å kvitte seg med det.
jeg har selv ikke opplevd dette i svangerskapene mine så jeg kan desverre ikke hjelpe så mye.
Men prøv med en kur og se om ikke det hjelper, om du føler det ikke gjør det kan du høre med legen. Men jeg tror ikke det er så mye annet han/hun kan hjepe med enn at du får beskjed om nok en kur.
Canesten er ikke farlig å bruke under graviditeten så lenge du bruker finger til å føre den inn og IKKE denne pinnen som følger med ;)

Har ikke hatt det i svangerskapene.. men om den ikke er så altfor hissig kan du også prøve med hjemmekur; naturell yoghurt :) Melkebakteriene er kjempebra for floraen dernede og stimulerer kroppen til å fikse selv. Enten klaske litt oppi med fingeren, eller dyppe en minitampong i det :D Bare å google i vei, ikke så rart som det kanskje høres ut som ;)

Prøv Vivag kapsler! Meget god effekt her!

Hvordan vet man om man har sopp? Stinker det nedentil da? Jeg har bare mye utflod, men det hadde jeg i sist sv.skap også.

Canesten er helt ufarlig å bruke i graviditeten, og veldig viktig å fullføre kuren ellers kommer det hvertfall igjen ganske fort. Men utenom det har jeg kun tips til hvordan du skal unngå å få det når man ikke er gravid.. Man kan forresten få resept på tablett hos legen, men vet ikke om man kan ta den når man er gravid.. God bedring!

Uff,sleit veldig med det ved mine to første svangerskap. Var eg ikkje før ferdig med en kur og var blitt kvitt det,kom det på ny... Var så lei av det.. Brukte cun canesten både tab og krem
Har ikkje fått noe til nå og håper det holder seg borte og :)

Back
Topp