Infeksjon i stingene

LeneK

Andre møte med forumet
Da er det 11 dager siden lillegutt kom til verden.
Det jeg sliter med nå, som egentlig ingen har fortalt meg om, er stingene etter at jeg både ble klipt og revnet.
De gjør fremdeles vondt, spesielt hvis jeg går mye. Er avhengig av å ta smertestillende.
Når jeg ligger er ikke smertene like ille.

Er livredd for å få infeksjon, og lurer da på hvordan man merker at man har infeksjon?
Har ikke turt å sett hvordan det ser ut der nede, da jeg er livredd for å få flashbacks til fødselen, som var noe av det verste og mest traumatiske jeg har vært med på i hele mitt liv. Prøver å fortrenge alt.

Håper noen kan gi meg noen svar.
 
Uff, høres ikke bra ut.

Anbefaler deg å ta kontakt med din behandler/lege/jordmor og få henne til å undersøke stingene.
Jeg gjorde det samme da mine sting var veldig vonde og jeg måtte passe spesielt på når jeg f.eks satte meg osv. Det visste seg at hun hadde satt en ene stingen "skjevt" slik at ting dro feil vei, men likevel ville hun ikke gjøre noe med mindre det ble veeeeeldig plagsomt som hun sa, for hun mente de ville falle av selv snart evt måtte hun sette ny sting (noe jeg ville unngå for enhver pris)
 
Uff, så utrolig trist å lese at fødsel ble slik en forferdelig opplevelse for deg. Håper du får hjelp i etterkant av jordmor for det :Heartred

For stingene hadde jeg ville ordne meg eb rask time enten til fastlege, eller den jordmoren som har fulgt deg i forkant av fødsel. Eventuelt ringt barsel for å få råd der! Her var ikke stingene vonde etter så lang tid, men de var enda ubehagelige da.
 
Tusen takk for svar! Skal ta kontakt med jordmor i morgen, håper hun har mulighet til å hjelpe meg
:)
 
Oi! Så lenge? :-O
Hadde du noe infeksjon?
Med førstemann var det en liten trådbit som ikke løsna, så der ble det en liten infeksjon. Gikk fort over så fort den ble fjerna. Ingenting med andremann, men det tar litt tid når man har sydd.
 
Tips fra min jordmor for lindring og for å få ned hevelse: isbind - fukt bind og legg i frysern en stund.
 
Jeg hadde også vondt en god stund etter fødsel. Det kan fortsatt gjøre litt vondt den ene plassen jeg ble sydd, en måned og to dager siden fødsel. Jeg tok ikke kontakt med lege eller jordmor tidlig nok, noe har derfor grodd feil og gjør fortsatt vondt. Skal sies at jeg også mistet noen av stingene veldig tidlig. Jeg må derfor trolig klippes opp og syes på nytt når det er grodd ferdig. For meg var det lindrende med en varm dusj, eller å bruke bind som hadde ligget i fryseren :)
 
Back
Topp