Indusert i morgen! Hjelp!!!

38+3. satt igang pga høyt blodtrykk
Kan jeg spørre om du også hadde proteiner i urinen, eller om det bare var pga blodtrykket ditt? Jeg har ikke proteiner i urinen men litt høyt blodtrykk, skal på kontroll på tirsdag igjen for å sjekke, men lurte på om de setter i gang pga høyt blodtrykk men negativ urinprøve? ❤️
 
Kan jeg spørre om du også hadde proteiner i urinen, eller om det bare var pga blodtrykket ditt? Jeg har ikke proteiner i urinen men litt høyt blodtrykk, skal på kontroll på tirsdag igjen for å sjekke, men lurte på om de setter i gang pga høyt blodtrykk men negativ urinprøve? ❤️
Har hatt spor innimellom
 
Jeg har preeklampsi, bt under kontroll med Trandate (bt medisin), men idag hadde jeg 2+ på proteiner. Har hatt proteiner av og på siden uke 24. Jeg blir nok satt igang tidlig neste uke (om ikke det blir allerede i helgen, hatt et par dager med hodepine nå).
 
Jeg har preeklampsi, bt under kontroll med Trandate (bt medisin), men idag hadde jeg 2+ på proteiner. Har hatt proteiner av og på siden uke 24. Jeg blir nok satt igang tidlig neste uke (om ikke det blir allerede i helgen, hatt et par dager med hodepine nå).
Masse lykke til❤️ Håper du får kjapp og fin effekt av modningspiller
 
Å herlighet så mye som kan skje❤️
Ja, men heldigvis bor vi i Norge og det norske helsevesenet er utrolig bra selv om man hører om enkelte tilfeller med glipper, feilvurderinger og tragiske utfall. Jeg for min del stoler på fagfolkene og betrygger meg med at det i de aller aller fleste tilfeller går helt fint, statistisk sett. :love7
 
Jeg settes også i gang i morgen ♥️
Ble satt i gang med forrige også, syns det var en fantastisk fødsel. Det gikk relativt kjapt også, igangsatt som helt umoden åtte dager før termin med ballong (fikk dra hjem etter den var satt inn). Ble lagt inn på kvelden når ballongen falt ut og fikk en modningspille, våknet neste morgen med 4cm åpning. Hadde tydelige sammentrekninger på monitoren, men jeg kjente ingenting. Da ble vi flyttet til fødestue når den ble ledig, hvor neste trinn var å ta vannet. Før det fikk jeg klyx etter eget ønske, dusjet, spiste lunsj og lagt inn epidural. Når den var på plass og de hadde sjekket at den virket, ble vannet tatt. Da fikk jeg rier asap, uten pause. Så jeg ba de aktivere epiduralen kjapt selvom jeg «skulle klare meg uten så lenge som mulig» :hilarious: Fantastisk effekt av den, var smertefri frem til 9cm åpning. Så kom trykkefasen og han var ute ♥️ Aktiv fødsel på 5,5 timer, dette var inkl 45 trykking. Mistet litt effekten av pressriene og måtte få drypp.

Det er det største som har skjedd meg så langt i livet. Og veldig snart får jeg oppleve det igjen!

Masse lykke til i morgen ♥️ Jeg opplevde også god lindrende effekt av varmepose! Hadde en på ryggen og en på magen.
Har du født? Skjedd pent lite her…. Sååå lei. Fortsatt innlagt
 
Hvordan har det gått???! @Gullfu♡ @mmmi
Jeg fødte i går. De tok vannet og det endte med styrt fødsel Grusomt, men nydelig å være kjapt i mål❤️ Stor koser meg med ei lita jente på 1døgn Ble et klipp og litt småsting. Håper jeg kommer meg kjapt ❤️❤️ Lykke til alle sammen. Bare gled dere❤️❤️
Jeg fikk utsatt igangsettelsen min for andre gang natt til fredag, da hadde jeg begynt å få regelmessige sammentrekninger og ting tok seg opp utover kvelden. Jordmor fikk ikke lov å verken sjekke åpning eller tøye som planlagt, ei heller gi neste tablett hvis åpningen ikke var over 3cm. Da ble jeg veldig motløs og irritert, men vi fikk heldigvis lov å dra hjem på perm over natten.
Neste dag kom vi tilbake rundt lunsj og jeg fikk en modningspille, etter det var det tøyelig 3cm åpning og vi skulle endelig få fødestue! Vannet ble tatt 22.30, fikk epidural 03.00 og 05.22 var hun ute ☺️ Riene begynte på et tidspunkt og dabbe litt av, så da fikk jeg epidural og deretter drypp. Dryppet hadde god effekt og ting gikk kjapt på slutten. Trykkefase på ni minutter og kun et lite skrubbsår som fikk seg ett pyntesting.

Det ble litt komplikasjoner etter fødsel med morkake som ikke kom ut + stor blødning. Var noen timer på overvåkning også fikk vi familierom på barsel hvor vi var et døgn. Alt i alt en fin opplevelse selvom det ble litt venting før og litt styr etter ♥️ Fikk heldigvis ha baby med meg hele tiden og vi ble veldig godt ivaretatt.

Kjekt å lese dere andres opplevelser! Gratulerer ♥️ Gode klemmer herfra
 
Back
Topp