Induksjon/igangsetting

Sniker meg inn her enda om jeg tilhører august gruppa. Jeg har termin 30.08. Men nå ser det ut til at jeg blir satt igang om en uke pga tegn til svangerskapsforgiftning. Jeg skal være på Ullevål.

Så til dere som nylig har vært gjennom dette, hvordan var restriksjonene på partnerens tilstedeværelse nå med tanke på dagens smittevern? Var dere mye alene? Følte dere i så fall at dere fikk god støtte av jordmødrene eller følte dere at dere ble forlatt litt på egenhånd?

Kjenner at jeg gruer meg veldig til å måtte håndtere dette alene og at det skal føre til anspenthet og frykt og dermed forlenge hele prosessen...
 
Sniker meg inn her enda om jeg tilhører august gruppa. Jeg har termin 30.08. Men nå ser det ut til at jeg blir satt igang om en uke pga tegn til svangerskapsforgiftning. Jeg skal være på Ullevål.

Så til dere som nylig har vært gjennom dette, hvordan var restriksjonene på partnerens tilstedeværelse nå med tanke på dagens smittevern? Var dere mye alene? Følte dere i så fall at dere fikk god støtte av jordmødrene eller følte dere at dere ble forlatt litt på egenhånd?

Kjenner at jeg gruer meg veldig til å måtte håndtere dette alene og at det skal føre til anspenthet og frykt og dermed forlenge hele prosessen...

Partner fikk være med fra morgen til kveld, og gjennom hele fødsel prosessen da jeg var i aktiv fødsel når jeg kom inn! Fikk til en grad hjelp av jordmødre og barnepleiere men var veldig travelt og egentlig lite hjelp og få uten og mase.
 
Jeg ble igangsatt en formiddag. Lite som skjedde frem til partner fikk komme kl.16. Var i aktiv fødsel før besøkstid var over og partner fikk være til noen timer (3?) etter fødsel på fødestuen. Jeg måtte på barsel så da måtte han hjem til besøkstid neste dag før vi dro på hotellet (der kan partner være hele tiden). Jeg opplevde å få god hjelp hele oppholdet. Var lite som skjedde for min del riemessig før partner likevel var på plass. Dette var for litt over en uke siden.
 
Back
Topp