Helt hårreisende at man skryter av små babyer som om det er bedre enn noe annet. Personlig så syns jeg det er bedre med babyer med litt størrelse, da er hvertfall ikke jeg så redd for å ta i de uten å skade de. Sikkert ingen som ønsker å føde en baby på 5kg+, men i etterkant av fødselen så ser man ofte at det er best med litt størrelse på babyen.Hvorfor er det så "in" med små babyer? Tenkte på det når jeg leste tråden om å slanke babyen sin.
Jeg har faktisk tenkt det selv, håper ikke jeg får et barn på 5 kg (veide det selv). Er helt flau over å innrømme det, jeg har faktisk ikke vært klar over tankene mine før jeg reflekterte over det nå. Kjære vene, det betyr da ingen verdens ting! Bare barnet er friskt. Men jeg har nok blitt litt påvirker uten å egentlig være klar over det :s
Hvorfor er det så "in" med små babyer?
Hvorfor "skryter" noen mødre av at barnet deres bare bruker str. 44?
De som tror det er en sammenheng mellom vektoppgang i svangerskapet og hva baby veier ved fødsel har jo misforstått, i de fleste tilfeller har det ingenting ting å si med mindre det er sv.dia eller noe inni bildet. Jeg kjenner ei som gikk opp 46kg, babyen hennes veide 3600. Hvor er sammenhengen liksom.
Jeg er selv veldig åpen om hvor mye jeg har gått opp hvis venner spør, så jeg juger ikke om det. Jeg er mer hemmelighetsfull på hva jeg veide før jeg ble gravid, for da trenger ikke folk å legge det sammen å få vite hva jeg veier nå venner bryr seg jo ikke, men vekt er ett sårt tema for mange.