Imprignering av polvotter og andre gode tips

Meten

Betatt av forumet
Sitter å svarer i en tråd om hva som er lurt å ha i barnehage av klær og sånn. Da kom jeg på et godt tips jeg brukte i fjor! Var så lei av å ha bløte pol votter. Da kom jeg på at det gikk an å imprignere dem! Så det gjorde jeg med godt hell! Ble ikke bløt gjennom en eneste gang. Jeg brukte sko spray. Men det går nok an å ta de i maskinen sammen med sånn som imprignerer jakker osv.

Og så var det ei her inne som skrev at det var lurt å bruke rettetanga i stede for å dra fram strykejernet til navnelappene i tøyet... Lurt!

Flere gode tips kan jo slenges på her[:)]

Vet ikke om det var sånt du mente men...

Bakepulver og vann i kaffetraktern så blir den skikkelig ren
Majones til å fjerne lim etter klistremerker

Gore-Tex vask som fås kjøpt i sportsbutikken er ganske genial å vaske sånne ting med. ELlers finnes ganske mange gode impregneringssprayer, de som brukes på sko gjør god nytte. [;)]

Jeg har akkurat brukt noe som heter imprenex til å impregnere sykkeltilhengeren, den var ikke vanntett under. Det funka kjempefint!! [:D]

Og det tipset med rettetanga var innmari smaaaart[:D]!!

ORIGINAL: Meten

Sitter å svarer i en tråd om hva som er lurt å ha i barnehage av klær og sånn. Da kom jeg på et godt tips jeg brukte i fjor! Var så lei av å ha bløte pol votter. Da kom jeg på at det gikk an å imprignere dem! Så det gjorde jeg med godt hell! Ble ikke bløt gjennom en eneste gang. Jeg brukte sko spray. Men det går nok an å ta de i maskinen sammen med sånn som imprignerer jakker osv.

Og så var det ei her inne som skrev at det var lurt å bruke rettetanga i stede for å dra fram strykejernet til navnelappene i tøyet... Lurt!

Flere gode tips kan jo slenges på her[:)]

Hva slags votter?
Innmari gooooooooooood ide...

I Stavanger sier vi polvotter, men ser at google ikke hentet opp så mange på det hehe! Kanskje dere andre sier votter bare?
Her er sånne jeg mener :

ORIGINAL: Meten

I Stavanger sier vi polvotter, men ser at google ikke hentet opp så mange på det hehe! Kanskje dere andre sier votter bare?
Her er sånne jeg mener :

Hehe, sier polvotter på østlandet og.. [;)]

Ja følte egentlig at dere sa det der også. Sambo er fra Hedmarken, men glemte å spørre han hva han kaller det hehe! Jaja... [:D]Godt vi snakker samme språk hehe =) 

Back
Topp