Imigran ved graviditet

Legen min frarådet bruk av triptaner (som imigran og maxalt), fordi det er for lite forskning på det og gravide/ammende. Noe forskning tyder på økt risiko for misdannelser, mens noe forskning sier det ikke er økt risiko. Skulle ikke bruke det med mindre jeg ble sterkt plaget av anfall, noe som tilsvarte anfall som varer over 1-2 døgn. Jeg har heldigvis ikke hatt noe migrene siden jeg ble gravid, og håper det fortsetter sånn, for paracet funker ikke her heller :( Syns du skal ta kontakt med legen din å høre hva h*n sier:) Lykke til!

Tusen takk :-) det er jo så mye forskjellige meninger. . Migrene er SÅ fælt å bare ligge med, når man vet man kan få det bort med en tablett :-(

Jeg har migrene og bruker til vanlig Imigran:)
Fikk Paralgin forte til å bruke under svangerskapene, og det tok det verste av hodepinen..
Imigran rørte jeg ikke siden den ikke er anbefalt:)

Tar ingen medisiner nå som jeg er gravid. Kjenner migrenen kommer snikende hver kveld, så må være flinkere til å unngå å trigge den..

Eg er kraftig plaga av migrene. Går på forebyggande medisiner (Topimax), og tar zolmitriptan som anfallsmedisin. Viss eg skal bli gravid må eg slutte på Topimax på forhånd, og bytte frå zolmitriptan til imigran som anfallsmedisin, sa legen min. Imigran bør uansett brukast så lite som mulig, men det er den typen triptaner (sumatriptan) som er forska mest på, utan at det er konkludert med at det er skadelig.

Viss du ikkje har diskutert det med legen din bør du gjere det før du tar den type medisiner i svangerskapet.

Eg er kraftig plaga av migrene. Går på forebyggande medisiner (Topimax), og tar zolmitriptan som anfallsmedisin. Viss eg skal bli gravid må eg slutte på Topimax på forhånd, og bytte frå zolmitriptan til imigran som anfallsmedisin, sa legen min. Imigran bør uansett brukast så lite som mulig, men det er den typen triptaner (sumatriptan) som er forska mest på, utan at det er konkludert med at det er skadelig.

Viss du ikkje har diskutert det med legen din bør du gjere det før du tar den type medisiner i svangerskapet.
Jeg går og på topimax. Er du veldig plaga med bivirkninger på dem? Har du gått på dem lenge?

Har migrene ig bruker imigran til vanlig men ikke nå som jeg er gravid.... :(

Jeg går og på topimax. Er du veldig plaga med bivirkninger på dem? Har du gått på dem lenge?
Har gått på det i snart eit år. Var voldsomt med bivirkningar dei par første månadene; veldig nedfor/"deprimert", null matlyst (med følgande vekttap), vilt livaktige grusomme mareritt, hender og føtter sovna så eg våkna av det fleire gongar pr natt, søvnløshet, følelse av at det var hårstrå eller edderkoppspinn ytterst å fingertuppane, så eg prøvde å koste det vekk.

Det verste gav seg imidlertid relativt kjapt og det einaste som har hengt igjen til no er ein tendens til at føttene sovnar viss eg sit i ro lenge, og noko nedsett matlyst. Litt "spindelvevfingre" viss eg er kald på hendene.

Back
Topp