Julius Umulius
Forumet er livet
Er det veldig forskjellig fra photoshop?? Jeg har nemlig laget en logo i photoshop, men så går det ikke ann å bruke den siden den ikke er vektorisert.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Asil
De er like, men forskjellen ligger i at Photoshop gjerne brukes til grafiske elementer som ikke vil endre størrelse, men Illustrator er vektorbasert, som gjør at størrelsen kan endres på grafikk-fila og de ulike elementene vil beholde størrelsen i forhold til hverandre. Huff, det var dårlig forklart..
ORIGINAL: VentePåStorken
De er like, men forskjellen ligger i at Photoshop gjerne brukes til grafiske elementer som ikke vil endre størrelse, men Illustrator er vektorbasert, som gjør at størrelsen kan endres på grafikk-fila og de ulike elementene vil beholde størrelsen i forhold til hverandre. Huff, det var dårlig forklart..
Men det samme kan du jo gjøre i Photoshop, altså endre på størrelsen og fortsatt ha alle elementa i samme forlhold til kværandre.
Trodde man mista endel av oppløsninga om man endra en bitteliten sak man skulle ha i avisannonse til diger poster. Photoshop er jo ikke vektorisert? Eller kanskje jeg tar feil!
ORIGINAL: *blue angel*
Jeg vil ikke si at de programmene er like. Illustratior brukes til å tegne og å lage illustrasjoner. Lage outlines på fonter og slikt. Også for at man får dem vektorisert. Så det er et tegne program. Photoshop er et Bilde redigerings program og egner seg ikke til å tegne med. Menyene på de to er jo også helt ulik, selv om vinduene ser like ut[:)] I Photoshop jobber man også med piksler, noe som begrenser mulighetene for utforming[:)]
Men man kan gjøre mye rart i begge programmene altså er ikke det[:D]

ORIGINAL: blomsten min
Jeg vil ikke si at de programmene er like. Illustratior brukes til å tegne og å lage illustrasjoner. Lage outlines på fonter og slikt. Også for at man får dem vektorisert. Så det er et tegne program. Photoshop er et Bilde redigerings program og egner seg ikke til å tegne med. Menyene på de to er jo også helt ulik, selv om vinduene ser like ut[:)] I Photoshop jobber man også med piksler, noe som begrenser mulighetene for utforming[:)]
jeg må se meg uenig med deg i at du ikke kan bruke ps til å tegne med.... får faktisk kjempefine bilder om du tegner i ps også...![:)] det har jeg mange eksempler på... en annen ting med ps er også at du kan tegne 3d!...[:)] dette er kun i den nyeste versionen.
her er et eks (pandoras box):
*LINK* : http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/photoshop/pandora/index.html
ORIGINAL: Julius Umulius
Iflg trykkeriet, så må jeg bruke Illustrator ja... men problemet er at jeg ikke kan det, og var derfor jeg lurte på om det var veldig forskjellig.... Får jeg det til monn tro?? Har laget denne logoen i photoshop, tror dere det er vbanskelig å få til denne i illustrator??

Gå på Objeck og Live trace. Derretter Live Paint. Så Må du fargelegge. Mye pirk her. Hvis det er vanskelig kan du også tegne rundt i nytt layer. Altså tegne den på nytt. Mye arbeid uansett. Her har jeg gjort litt bare i full fart. Tar mye tid dette her[&:] Nå kan jeg strekke den til den store gull medaljen[:)]
Her ferdig bare ikke i blått[:)]Denne har jeg som EPS fil hvis du vil bruke den.
Jeg skal se hva jeg klarer å gjøre[:)]Hvis det ikke tar så mye tid kan jeg fikse den ferdig til deg. Men send meg mailadressa di så jeg vet hvor jeg skal sende den[:)] Har du ikke Illustrator altså? Du bor i Tromsø gjør du ikke?[;)]Kan få hos meg[8D]
ORIGINAL: blomsten min
jeg må se meg uenig med deg i at du ikke kan bruke ps til å tegne med.... får faktisk kjempefine bilder om du tegner i ps også...![:)] det har jeg mange eksempler på... en annen ting med ps er også at du kan tegne 3d!...[:)] dette er kun i den nyeste versionen.
her er et eks (pandoras box):
*LINK* : http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/photoshop/pandora/index.html
Photoshop er og blir et genialt program. Det er så vanvittig mye man kan gjøre med det, og man blir ikke utlært. Men tro meg, du kan ikke søke på en grafisk jobb, å når de spør deg om du kan illustratior, si ja det kan du for at man synes de er lik. Det er og blir to helt forskjellige program. To geniale program ja. Har aldri sagt at det ikke går ann å tegne i PS. Har bare sagt at det er hovedsakelig et bilde redigerings program. Dette er jobben min, og jeg har tatt sertifiseringen både på illustratior og i Photoshop og indesign, så jeg vet hva jeg snakker om altså[;)]