IKM uke 52

Sidan eg har hatt exu er eg litt vel bekymra for implantasjonen, så tenkte eg skulle droppe vekttreninga i lutealfasen, og prøve å holde eit lavt stressnivå. Og så har eg lyst til å prøve å ete ananas etter eggløsning, men det er mest fordi det er godt med ananas hehe
Ååå jeg glemte ananas denne prøveperioden. Gjorde det for noen prøveperioder siden. Får ikke gjort det denne syklusen heller da.

Men min plan denne syklusen er i bunn og grunn og fokusere på lavere stressnivå og god søvn her også. Blir litt vanskelig når jeg reiser offshore etterhvert og jobber 12 timers dager da, men håper det ikke skjer sånne rare ting mens jeg er ute. Er ute fra 6 dpo. Har generelt veldig mye som skjer på jobb om dagen.

Kanskje ikke teknikk, men jeg fortsetter med temping. Denne måneden skal jeg gjøre en real innsats med disse EL-testene som jeg aldri får positiv. I tillegg skal jeg kjenne etter om livmorhalstappen min blir myk:hilarious:
Jeg kommer til å pinpointe EL på sekundet!
Ryktes at grapefruktjuice er bra, kanskje jeg hiver meg på den?
Min mann jobber 12-timers skift hele det fertile vinduet så han kommer til å være helt ferdig når julen kommer:hilarious:
Det er jo egentlig skikkelig lurt å kjenne etter. De som vet hva de leter etter har jo virkelig full kontroll! Aldri prøvd det selv da.

Mulig merkelig spørsmål - men hvordan kjenner du om livmorhalstappen blir myk?
Du må ta på den med en finger.
Den er vanligvis som å ta på en nesetipp, men når man har eggløsning blir den mykere som lepper. Den flytter seg også høyere når man har eggløsning, så det kan være vanskeligere å finne den.
Man må jo bli litt vant til hvordan det kjennes ut før eggløsning for å kunne kjenne forskjellen:happy:

Cd12 - rakk ikke se den trekke ferdig før jeg måtte løpe til jobb :hilarious:

Vedlegg

• Screenshot_20251203_081001_Gallery.jpg
    Screenshot_20251203_081001_Gallery.jpg
    250,4 KB · Visninger: 16
Jeg henger her litt jeg, selv om jeg havner i uke 51. :) Fikk positiv test i går. Denne måneden har jeg ikke orket å stresse med testing, og fant toppen med en test i går.
Har heller ikke kjøpt inn noe mer graviditetstester, har kun de som ble igjen fra forrige måned. Tar det helt med ro altså, for jeg har blitt skuffa så ofte og det skal ikke ta over jula i år! :smiley-ashamed004

Jeg henger her litt jeg, selv om jeg havner i uke 51. :) Fikk positiv test i går. Denne måneden har jeg ikke orket å stresse med testing, og fant toppen med en test i går.
Har heller ikke kjøpt inn noe mer graviditetstester, har kun de som ble igjen fra forrige måned. Tar det helt med ro altså, for jeg har blitt skuffa så ofte og det skal ikke ta over jula i år! :smiley-ashamed004
Ah ja, det er det kjipe med ikm i julen. Må passe på å ikke la det dra oss ned :facepalm:

Så koselig at du laget gruppe :hello For oss er det pause fra IVF, så det blir en "naturlig" syklus med Letrozol, Progynova og progesteron.

Eplejuice - 35 - B2 - PP14 - EL 14/12 - IKM 28/12

Har dere noen spesielle teknikker dere prøver på denne måneden her?

Klarte ikke helt å kjøre lavkarbo forrige måned som jeg tenkte. Samboer skal bli med fra januar, så da blir det litt enklere. Denne gangen tenkte jeg å kjøre intermediate fasting for å stabilisere blodsukkeret litt. Umulig å holde seg unna søtsaker i desember måned da, men hjelper litt å la kroppen ta en pause tenker jeg
Her tester eg både temping og clearbluemonitor for første gang - så blir spennende å se :Heartred

Etter å ha lest og funnet støtte forumene her inne i flere måneder, er det på høy tid at jeg blir med:
Kråkesølv - 33 - B1 - PP5 - EL 6/12 - IKM 22/12

Prøver meg på slimløsende hostesaft denne måneden, etter å ha lest her inne at flere andre har hatt god erfaring med det.

Har dere noen spesielle teknikker dere prøver på denne måneden her?

Klarte ikke helt å kjøre lavkarbo forrige måned som jeg tenkte. Samboer skal bli med fra januar, så da blir det litt enklere. Denne gangen tenkte jeg å kjøre intermediate fasting for å stabilisere blodsukkeret litt. Umulig å holde seg unna søtsaker i desember måned da, men hjelper litt å la kroppen ta en pause tenker jeg
Har et helt regime planlagt her, men jeg er nesten tom for egg så jeg sliter veldig med el uten hjelp :bag: Letrozol fra CD3 tom. CD7, Progynova fra CD8 tom. CD12, salviete og grapefruktkjerneekstrakt fra CD8 og frem til el, progesteron etter el :cool:

Har et helt regime planlagt her, men jeg er nesten tom for egg så jeg sliter veldig med el uten hjelp :bag: Letrozol fra CD3 tom. CD7, Progynova fra CD8 tom. CD12, salviete og grapefruktkjerneekstrakt fra CD8 og frem til el, progesteron etter el :cool:
Har brukt salviete de to siste syklusene nå til EL, men jeg tenkte kanskje at jeg skulle slutte med det, for tror ikke jeg trenger det. Pleier å blande med bringebærblad te da som generelt sett bare skal være bra for livmor. Har også tatt grapefruktekstrakt, men tenkte å kutte den også. Eneste syklusen jeg ble gravid og det varte var den syklusen EL ble forsinket :smiley-ashamed004
Pleier du å ha lang syklus?

Back
Topp