IKM uke 5 ️

Dodraugen

Andre møte med forumet
:hello2Velkommen til IKM uke 5 :hello2

Her samles vi som er i samme båt, for å dele tester, tanker, oppturer/nedturer og for å støtte hverandre gjennom denne spennende og nervepirrende tiden.

Krysser fingrene for oss alle, og håper på mange positive tester før vi går inn i februar. :love2

Meld deg inn ved å skrive:
Brukernavn - Alder - Barnet du prøver på - Prøveperiode - Eggløsning - Ikke kommende mens

Eksempel: Dodraugen - 29 - B2 - PP3 - EL 17/1 - IKM 31/1

———————————————————

Mandag 26/1
- Vestlandsmor - 26 - B2 - PP4 - EL 12/1 - IKM 26/1
- Storesøsterdrøm - 33 - B2 - PP7 - EL 12/1- IKM 26/1
- CamiBy -39 - B1 - PP2 - EL 11/1 - IKM 26/1
- MammatilA00 - 25 - B2 - PP14 - EL 12/1 - IKM 26/1
- Irrgrønn - 41 - B1 - PPX - EL 11/1 - IKM 26/1

Tirsdag 27/1
- Prøverigjen87 - 38 - B2 - PP1 - EL 12/1 - IKM 27/1
- Babydrømmen<3 - 33 - B1 - PP6 - EL 13/1 - IKM 27/1
- Solsikke96 - 29 - B1 - PP2(etter MA) - EL 12/1 - IKM 27/1
- Mamat2prinsesser&4prinser - 40 - B7 - PP8(PP2 etter MA i uke 9+5) - EL 12/1- IKM 27/1

Onsdag 28/1
-

Torsdag 29/1
-

Fredag 30/1
- Førstegangsprøver - 28 - B1 - PP6 - EL 15/1 - IKM 30/1

Lørdag 31/1
- Dodraugen - 29 - B2 - PP3 - EL 17/1 - IKM 31/1
- Capeach - 29 - B1 - PP6 - EL 19/1 - IKM 31/1

Søndag 1/2
- FruO93 - 32 - B3 - PPX - EL 16/1 - IKM 1/2
- Vettskremt83 - 42 - B1 - PP2 - EL 18/1 - IKM 1/2

Statistikk

Gravid:
TR:
Byttet uke:

IMG_9834.jpeg

Last edited:
FruO93 - 32 - B3 - PPx (kommet ut av tellinga, prøvd siden våren 2023, prøver mens vi venter på nytt innsett i februar) - EL 16/1 - IKM 1/2

Enn så lenge hører jeg til i IKM uke 4, men kan godt være jeg vipper over i uke 5 da jeg er litt usikker når cd 1 var. Så blir spennende å se. Tenke bare å si hei og at jeg dukker kaaaanskje opp her etterhvert :greet025 Det vet vi om en ukes tid!

Prøverigjen87 - 38 - B2 - PP1 - EL 12/1 - IKM 27/1
Første prøveperiode etter mini ble født i april. Ikke 100% sikker om om syklusen stemmer da den alltid har vært litt ustabil og er akkurat ferdig med første mens siden 2024 :joyful:, men mer spenning i hverdagen da :laughing002

Vestlandsmor - 26 - B2 - PP4 - EL 12/1 - IKM 26/1

Mulig eg vipper over i uke 4, men TR pleier å vær ganske på datoen

Meget spent på denne prøve perioden om EL kanskje kommer litt tidligere enn forventet eller om kroppen bare god gjør seg litt ekstra. Startet på «høy» med engang på clearblue fertilitetsmonitor (cd 8), og forsåvidt en grei start på vanlig EL tester!

Vestlandsmor - 26 - B2 - PP4 - EL 12/1 - IKM 26/1

Mulig eg vipper over i uke 4, men TR pleier å vær ganske på datoen

Meget spent på denne prøve perioden om EL kanskje kommer litt tidligere enn forventet eller om kroppen bare god gjør seg litt ekstra. Startet på «høy» med engang på clearblue fertilitetsmonitor (cd 8), og forsåvidt en grei start på vanlig EL tester!
Oi det var tidlig! Hvor lenge hatt du hatt høy tidligere sykluser?

Vettskremt83 - 42 - B1 - PP2 - EL 18/1 - IKM 1/2

Mulig jeg bikker over til uke 6, men nå ser jeg at kroppen tilbake på normal syklus etter MA i det minste.

Håper på mindre stress med en prøveperiode i januar, jula ble helt kaos med tester og forhåpninger som aldri ble oppfylt.

Tusen takk for at du laget gruppe @Dodraugen :love2 :happy:

Babydrømmen<3 - 33 - B1 - PP6 - EL 13.01 - IKM 27.01

Litt usikker på EL og syklus nå etter en veldig lang syklus forrige gang. Så jeg sier fra hvis jeg må bytte datoer og sånn :p
Men har begynt å tempe med smartklokke og satser på at det vil gi bedre oversikt over eggløsningen. Noen som temper her eller har erfaring med å tempe med klokke?

Måtte spirene sitte for oss alle denne runden :Heartblue

Tusen takk for at du laget gruppe @Dodraugen :love2 :happy:

Babydrømmen<3 - 33 - B1 - PP6 - EL 13.01 - IKM 27.01

Litt usikker på EL og syklus nå etter en veldig lang syklus forrige gang. Så jeg sier fra hvis jeg må bytte datoer og sånn :p
Men har begynt å tempe med smartklokke og satser på at det vil gi bedre oversikt over eggløsningen. Noen som temper her eller har erfaring med å tempe med klokke?

Måtte spirene sitte for oss alle denne runden :Heartblue

Jeg temper sånn smått med smart-ring, jeg blir koko av hele testinga fra før, så å måtte begynne med manuell måling før jeg står opp klokka 6, ville nok gjort meg ennå mer opphengt i dette, og borderline deppa. Oura har vel integrasjon med FF, mens jeg legger inn temp. fra min Ultrahuman i FF selv (men den synker med Apple Health, og all annen data, som testing, samleie og blødning synker inn automatisk. Mulig det går an å synke tempen, men jeg har bare brukt det i noen måneder så jeg har ikke funnet ut av det. Ring-appen har en plug-in jeg betaler for, som også viser temp-kurve og som spår eggløsning.
Temperaturkurvene stemmer sånn ca. med det jeg ser fra andre. Dropp ned mot eggløsning, stigende kurve helt til et skikkelig dropp ved mensen. Nå begynte min kurve å stige før det jeg tror var EL, men siden det er første hele syklus så avventer jeg og ser om det stabiliserer seg med andre tegn.
Og så ble jeg litt rar i hodet av å sjekke temp i lutealfasen merker jeg, var redd for å åpne appen. Så kanskje dette egentlig ikke er noe for meg:happy: Men vi gir det noen måneder med intensiv prøving og så går vi heller tilbake til "skjer det så skjer det", for mental helses del.

Jeg temper sånn smått med smart-ring, jeg blir koko av hele testinga fra før, så å måtte begynne med manuell måling før jeg står opp klokka 6, ville nok gjort meg ennå mer opphengt i dette, og borderline deppa. Oura har vel integrasjon med FF, mens jeg legger inn temp. fra min Ultrahuman i FF selv (men den synker med Apple Health, og all annen data, som testing, samleie og blødning synker inn automatisk. Mulig det går an å synke tempen, men jeg har bare brukt det i noen måneder så jeg har ikke funnet ut av det. Ring-appen har en plug-in jeg betaler for, som også viser temp-kurve og som spår eggløsning.
Temperaturkurvene stemmer sånn ca. med det jeg ser fra andre. Dropp ned mot eggløsning, stigende kurve helt til et skikkelig dropp ved mensen. Nå begynte min kurve å stige før det jeg tror var EL, men siden det er første hele syklus så avventer jeg og ser om det stabiliserer seg med andre tegn.
Og så ble jeg litt rar i hodet av å sjekke temp i lutealfasen merker jeg, var redd for å åpne appen. Så kanskje dette egentlig ikke er noe for meg:happy: Men vi gir det noen måneder med intensiv prøving og så går vi heller tilbake til "skjer det så skjer det", for mental helses del.
Så spennende. Jeg syns det har funket bra til nå, og har klart å legge inn i FF at den henter tempen automatisk, så syns det er veldig greit. Hadde nok ikke klart det om jeg skulle tempet manuelt. Syns den FF appen er veldig onfattende da, ikke like lett å forstå alt.

Forstår godt det med at man kan bli redd for å sjekke i lutealfasen :Heartblue Har ikke kommet så langt selv enda.

Back
Topp