IKM uke 40

Hm ja, det er ikke så godt å si.
Synes nå at noe av slimet er litt hvitt, men likevel veldig strekkbart! Finnes det annet slim som er mulig å strekke så langt, uten at det er eggløsningsslim, kanskje? :facepalm:
Har ikke hørt om noe annet slim som er strekkbart, utenom slimet som kommer når man får orgasme da :p det er veldig likt EL slim.

EL testen ikveld var mye svakere enn den jeg tok på morgenen. Da regner jeg med EL har vært, og kjangsene for at jeg er gravid denne pp er minimal :( aner ikke når EL har vært, men eneste aksjene som ble lagt var på torsdag og idag tidlig.
22400889-5E70-4B32-A18B-0628FDB6C236.jpeg

Håper det, kjenner ikke helt kroppen min da det er første gang vi prøver og jeg analyserer alt for første gang på mine 32 år :p Er på pp2, sist pp hadde jeg mye tydeligere symptomer på EL.
Ja, kroppen vår er ikke alltid forutsigbar :p Det hadde dog vært veldig greit, men kanskje mindre spennende laughing1

EL testen ikveld var mye svakere enn den jeg tok på morgenen. Da regner jeg med EL har vært, og kjangsene for at jeg er gravid denne pp er minimal :( aner ikke når EL har vært, men eneste aksjene som ble lagt var på torsdag og idag tidlig.
Vis vedlegget 389149
Forstår pessimismen! Samtidig vet jeg at med min første, hadde jeg ingen symptomer, og var hundre prosent sikker på at det ikke hadde klaffet, før testen viste to streker 10 dpo! :happy:

Aldri tenkt over, da jeg er ny prøver. Men er det mulig du har 2 eggløsninger? Tenker jo at slimet er et veldig sikkert tegn på EL siden spermen er «avhengig» av den for å komme frem til egget og overleve. Men har også lest om de som har blitt gravide uten å legge merke til slimet ved EL.
det er ikke fysisk mulig med fler eggløsninger i en syklus :) mtp toeggede tvillinger slippes det da to egg ca samtidig / begge innenfor et døgn. Etter en eggløsning vil kroppen produsere progesteron for å gjøre det mulig for et evt foster å feste deg og med en gang det produseres progesteron vil ingen fler eggløsninger komme. Også når man har eggløsning vil livmorhalsen lukke seg igjen for å beskytte livmoren og et evt foster slik at ca 24 timer etter en eggløsning vil livmortappen stenges slik at ingen fler sperm skal komme inn og et evt egg befruktes.

Forstår pessimismen! Samtidig vet jeg at med min første, hadde jeg ingen symptomer, og var hundre prosent sikker på at det ikke hadde klaffet, før testen viste to streker 10 dpo! :happy:
Godt å høre noen solskinnshistorier, har ikke gitt opp håpet helt. Men er så lett å bli pessimistisk når man vil noe så sterkt, og det ser ut som det ikke går likevel. Tror jeg skal roe ned tankene litt å ta det som det kommer, får ikke gjort så mye med det likevel :happy: Føler jeg har spammet dette forumet nokk idag:signs017

det er ikke fysisk mulig med fler eggløsninger i en syklus :) mtp toeggede tvillinger slippes det da to egg ca samtidig / begge innenfor et døgn. Etter en eggløsning vil kroppen produsere progesteron for å gjøre det mulig for et evt foster å feste deg og med en gang det produseres progesteron vil ingen fler eggløsninger komme. Også når man har eggløsning vil livmorhalsen lukke seg igjen for å beskytte livmoren og et evt foster slik at ca 24 timer etter en eggløsning vil livmortappen stenges slik at ingen fler sperm skal komme inn og et evt egg befruktes.
Takk for fin forklaring, lærte jeg noe nytt idag :)

Hm. I dag har jeg eggløsningsslim :pompus: tenkte EL var onsdag, etter å ha testet positiv tirsdag og negativ tirsdag kveld. Hadde egentlig ikke noe typisk eggløsningsslim da, sånn som jeg har nå. EL-test i dag var veldig svak. Noen andre som har opplevd dette før?
Jeg skulle egentlig ha eggløsning i går mtp at jeg var på CD14 i går.
Noe lignende skjedde meg, derfor jeg trorndet er dårlige odds denne mnd. Hadde nesten positiv test dagen før Flo appen viste positive, la inn aksjer den dagen. Først dagen etter jeg fikk eggløsningslim. Hadde ikke flere tester igjen, men hadde eggløsning smerter også, så regner med det var en eller to dager etter det jeg trodde. Noen ganger er vel bare kroppen sånn

Godt å høre noen solskinnshistorier, har ikke gitt opp håpet helt. Men er så lett å bli pessimistisk når man vil noe så sterkt, og det ser ut som det ikke går likevel. Tror jeg skal roe ned tankene litt å ta det som det kommer, får ikke gjort så mye med det likevel :happy: Føler jeg har spammet dette forumet nokk idag:signs017
Det er veldig lett! Vi blir nok fort pessimister for å skåne oss selv for skuffelser, og det er jo egentlig ikke noe galt i det så lenge vi kan balansere pessimisme og håp til en viss grad :joyful: Og så føler jeg jo at dette forumet er her for å kunne dele alle opp- og nedturer med andre, og noen vil dele mye og andre lite. Det får vi tåle, hihi :Heartred

Vis vedlegget 389149
Eggløsningstesten vil vise positivt utslag mellom 12 og 48 timer før eggløsning faktisk skjer. For de fleste kvinner går det ca 24 timer fra den første LH-stigningen til eggløsningen skjer, men det varierer noe fra kvinne til kvinne.

Det over er kopiert fra nett :) Når tok du første test denne pp? kanskje du misset toppen, men at selve eggløsningen er rett rundt hjørnet? det kan jo og skje på natten

Denne måneden syns jeg det var veldig dårlig temperaturstigning:p hva er dette liksom? :hungover:
1C5A3273-024D-4DA7-97AA-EAF4E0009AA0.jpeg

CD 19, og alt fra 4-8 dpo i dag (det vil si om jeg har hatt EL i det hele tatt :p). Tidligtest fra RFSU var i alle fall negativ i dag. Begynner å lure om den lille blødningen jeg hadde for 4 dager siden var EL-blødning og ikke festeblødning. I så tilfelle så la vi inn aksjer dagen før, så vi kan ha truffet. Jeg kjenner at disse dagene går SÅ seint!!

Jeg så tempen i dag og bare YEY! Stigning!

Men det hadde jeg jo forrige måned også :meh:
#evigpessimist

D9536DF5-7A32-418A-9128-49A021E2FB2A.png

Eggløsningstesten vil vise positivt utslag mellom 12 og 48 timer før eggløsning faktisk skjer. For de fleste kvinner går det ca 24 timer fra den første LH-stigningen til eggløsningen skjer, men det varierer noe fra kvinne til kvinne.

Det over er kopiert fra nett :) Når tok du første test denne pp? kanskje du misset toppen, men at selve eggløsningen er rett rundt hjørnet? det kan jo og skje på natten
Greia er at jeg ikke har testet i det hele tatt denne pp, har ganske regelmessig syklus så regnet bare med at EL skulle være idag ca. Men symptomene mine har vært vage og kommet og gått i flere dager, så jeg tok første test igår rundt kl.13 og en ny i 19 tiden samme dag. Og den i 19 tiden var mye svakere enn den i 13 tiden. Det er eneste jeg har å gå utifra :p

CD 19, og alt fra 4-8 dpo i dag (det vil si om jeg har hatt EL i det hele tatt :p). Tidligtest fra RFSU var i alle fall negativ i dag. Begynner å lure om den lille blødningen jeg hadde for 4 dager siden var EL-blødning og ikke festeblødning. I så tilfelle så la vi inn aksjer dagen før, så vi kan ha truffet. Jeg kjenner at disse dagene går SÅ seint!!
Åh så spennende!! Dpo dagene er utrolig trege, men jeg gleder meg til å forhåpentligvis se mange spirer her inne :happy:

Greia er at jeg ikke har testet i det hele tatt denne pp, har ganske regelmessig syklus så regnet bare med at EL skulle være idag ca. Men symptomene mine har vært vage og kommet og gått i flere dager, så jeg tok første test igår rundt kl.13 og en ny i 19 tiden samme dag. Og den i 19 tiden var mye svakere enn den i 13 tiden. Det er eneste jeg har å gå utifra :p
Oki skjønner. Skjønner godt du bli kokko da!:hilarious: Er så irriterende at symptomene alltid skal være så vage akkurat de ppene man ikke tester!

Hm ja, det er ikke så godt å si.
Synes nå at noe av slimet er litt hvitt, men likevel veldig strekkbart! Finnes det annet slim som er mulig å strekke så langt, uten at det er eggløsningsslim, kanskje? :facepalm:
Tatt ny EL tester..? Kan hende egget ikke slapp sist..?

Er du på tur til og si farvel på denne jord? :joyful:
Ja kan virke sånn ;) men når jeg har tempet oralt så ser jeg veldig liten stigning etter el. Men el har jeg nok hatt. Får bare se om den stiger litt mere fremover ❤️ Håper det ❤️

Back
Topp