*IKM uke 4* 2020

Kjenner mye å på at jeg er støl eller at noe "strekker" i livmorsområdet. Pleier vanligvis ikke å føle slikt, men husker jeg kjente det litt uti forrige graviditet, virker som et godt tegn er 8dpo i dag.
 
Da er du flink som klarer og holde deg!! Har det som mål hver pp at denne runden skal jeg ikke teste før ikm. Meeen klarer aldri å holde meg :joyful:

Hvis det var en svak babystrek på testen min fra tidligere i dag, burde den ikke ha blitt sterkere eller hvertfall tydelig i kveld da? :bored: Blenda tester suger :arghh:

Vil prøve å vente med ny test på fredag (er planen hvertfall)

Nei, oftest er streken svakere om kvelden fordi urinen er mer utvannet. Urin er vanligvis mest konsentrert om morgenen (om man ikke løper på do natta gjennom & drikker masse altså) og det sies vel at man helst skal ha holdt seg i 4 timer før man tar en test uansett tidspunkt. Det er annerledes med EL-tester, de kan bli positive når som helst.
Dessuten er det vel slik at hcg dobler seg annenhver dag, så det kan fortsatt ta noen dager før du får en helt klar test siden vi ligger tidlig i løypa :Heartred
 
Kjenner mye å på at jeg er støl eller at noe "strekker" i livmorsområdet. Pleier vanligvis ikke å føle slikt, men husker jeg kjente det litt uti forrige graviditet, virker som et godt tegn er 8dpo i dag.

Samme! Opplevde det tidlig i forrige graviditet, var overbevist om at det var menssmerter og TR om hjørnet, men testen ble positiv! Kjenner på samme følelsen nå, håper det er samme greia :Heartred
 
Det er så spennende å følge med på dere som tester allerede :joyful: ..er bare 5 dpo... og den tida her mot 10 dpo går så sjukt sakteee..!
Selv med en tass på 9 mnd som krever mamma hele dagen :hilarious:
 
Om noen dager håper jeg testene mine får to istedenfor en strek! Kommer sikkert til å teste daglig fremover, det som er så dumt (og litt gøy) med å ha masse tidligtester liggende.

Så, kjære test, jeg syntes at du snart kan vise deg fra en bedre side!:D

Screenshot_20200115_215637.jpg
 
Dette med utflod jenter;

Hva er normalen før mensen og hva er normalen før ikm?

Vet det er individuelle forskjeller her, men...
 
sist jeg ble gravid kom det ganske mye... husker ikke helt fra når, men før IKM.
Takk for svar :happy:
Er det slik at når du ikke er gravid så er det ikke utflod før mensen?

I går 9 dpo kom det mye hvit utflod og har det i dag også. Men for meg så svinger den utfloden hver periode liksom :bored:
 
Takk for svar :happy:
Er det slik at når du ikke er gravid så er det ikke utflod før mensen?

I går 9 dpo kom det mye hvit utflod og har det i dag også. Men for meg så svinger den utfloden hver periode liksom :bored:
Jeg kan aldri huske å ha hatt så mye før som det jeg har hatt de to siste pp. Forrige endte jo med tidlig SA, men kan jo håpe det er er tegn denne? Men er maks 7 DPO i dag, hvis jeg i det hele tatt har hatt el denne perioden, så vet ikke egentlig hva jeg tror.
 
Takk for svar :happy:
Er det slik at når du ikke er gravid så er det ikke utflod før mensen?

I går 9 dpo kom det mye hvit utflod og har det i dag også. Men for meg så svinger den utfloden hver periode liksom :bored:

ville tolket det som et godt tegn :chicken: spennende assa..!
Edit: så ikke spørsmålet ditt.. makan! Nei, ikke i de samme mengdene. Da jeg ble gravid var jeg nødt å bruke truseinnlegg :bag:.. det kom ganske mye
 
Last edited:
OK.... får ikke sove! kikket på testen igjen nå (den ble tatt i 21 tiden), og har aldri sett en så tydelig strek blant alle de ørti babyplan testene jeg har tissa på før:blackeye:
Den har riktignok ikke en rosa farge, så skygge strek er vel mer riktig. Likevel, satte i gang adrenalinet her et øyeblikk :woot:
 

Vedlegg

  • A2215F02-69E1-4E01-AC61-427D9F1CD0DA.jpeg
    A2215F02-69E1-4E01-AC61-427D9F1CD0DA.jpeg
    16,3 KB · Visninger: 135
  • 78183BE5-3B2A-412F-AF6A-5A50B18D2C3F.jpeg
    78183BE5-3B2A-412F-AF6A-5A50B18D2C3F.jpeg
    12,2 KB · Visninger: 127
OK.... får ikke sove! kikket på testen igjen nå (den ble tatt i 21 tiden), og har aldri sett en så tydelig strek blant alle de ørti babyplan testene jeg har tissa på før:blackeye:
Den har riktignok ikke en rosa farge, så skygge strek er vel mer riktig. Likevel, satte i gang adrenalinet her et øyeblikk :woot:

Her må det vel være noe på gang??! :D
 
Så spennende med tester, synes jeg kan skimte streker her ja! Jeg er bare 7 dpo og planen er vente til søndag med å teste. Håper jeg klarer det!!

Når er det tidligste dere har fått tydelig positiv test?
 
Så spennende med tester, synes jeg kan skimte streker her ja! Jeg er bare 7 dpo og planen er vente til søndag med å teste. Håper jeg klarer det!!

Når er det tidligste dere har fått tydelig positiv test?

sist fikk jeg tydelig positiv 11 dpo! Kunne skimte den 10 dpo :)
 
Symptomer jenter - hva har dere som kan tolkes nå..? :happy
 
Symptomer jenter - hva har dere som kan tolkes nå..? :happy
Etter å ha vært gravid 4 ganger vet jeg at alle mine gravid symptomer også kan tolkes som kommende mens-symptomer. Men kjenner at det murrer og jobbes i magen. Med enten det ene eller det andre. Og dessuten sår hals etter 4 dager med ananas. Gikk tom i går (4 åring som insisterte på å hjelpe meg å spise opp) og gidder ikke kjøpe ny for denne siste dagen.
 
Back
Topp