IKM uke 38 ❤️

Jeg tenker å forsøke med eggløsningstester denne PP, noen som har erfaring med det? Når bør jeg begynne å teste, syklusen min er litt uklar enda pga p pille slutt, men jeg hadde første blødningsdag nå 25. august. Jeg har bestilt de fra clearblue som viser 4 dager med smilefjesfunksjon

Jeg har ikke testet de. Men har en venninne som er veldig fornøyd med de, enkle å forstå :happy: Jeg bruker EL-strimlene fra Babyplan og er veldig fornøyd med de! Legger de inn i Premom og har fått god oversikt over EL-«rytmen» min med de. Temper i tillegg, elsker å ha så god kontroll :hungry:

Jeg har ikke testet de. Men har en venninne som er veldig fornøyd med de, enkle å forstå :happy: Jeg bruker EL-strimlene fra Babyplan og er veldig fornøyd med de! Legger de inn i Premom og har fått god oversikt over EL-«rytmen» min med de. Temper i tillegg, elsker å ha så god kontroll :hungry:

høres ut som du har stålkontroll ja må innrømme at jeg er litt småredd for at den ikke skal vise positiv gjennom hele mnden.. altså at jeg ikke har eggløsning, har jo aldri fått «bekreftet» at jeg faktisk har eggløsning..
Veldig dumt å stresse over det før jeg en gang har prøvd merker jeg, men greier liksom ikke la være

høres ut som du har stålkontroll ja må innrømme at jeg er litt småredd for at den ikke skal vise positiv gjennom hele mnden.. altså at jeg ikke har eggløsning, har jo aldri fått «bekreftet» at jeg faktisk har eggløsning..
Veldig dumt å stresse over det før jeg en gang har prøvd merker jeg, men greier liksom ikke la være

Ja, jeg liker det. Men skjønner at noen kan bli stresset av alt dette rund prøvingen!

De fleste har heldigvis EL, jeg har aldri tenkt over det før vi startet å prøve. Sjansen er heldigvis mye større for at du har EL som normalt enn ikke :happy: Det er først som prøver at jeg har skjønt hva EL-slim er for eksempel, det har jeg jo sikkert hatt hver syklus uten å ha lagt merke til det :hilarious::hilarious::hilarious:

Ja, jeg liker det. Men skjønner at noen kan bli stresset av alt dette rund prøvingen!

De fleste har heldigvis EL, jeg har aldri tenkt over det før vi startet å prøve. Sjansen er heldigvis mye større for at du har EL som normalt enn ikke :happy: Det er først som prøver at jeg har skjønt hva EL-slim er for eksempel, det har jeg jo sikkert hatt hver syklus uten å ha lagt merke til det :hilarious::hilarious::hilarious:

Ja der sier du noe faktisk! Jeg vet at jeg tidligere har hatt eggløsningslim, men jeg har ikke forstått før nå at det var det jeg hadde den gangen jeg merket det om det gir mening tror eggløsningstester kan hjelpe litt med å slappe av for meg også, nå er jeg så redd for å gå glipp av en dag så kanskje det føles bedre med en slik test

Heeeei Leonore :greet025 Koselig å følge hverandre ❤️ Håper det er vår tur til å flytte inn på terminforum denne måneden :smiley-angelic001 Så spennende med sjekk, krysser fingrene for at alt er på stell! En sånn «skylling» er det mange som har fordel av, har jeg inntrykk av :woot: Håper det gjør susen for deg og!

Har bestilt meg en enkel sjekk i morgen jeg, tenker å spørre om de kan teste for bakteriell vaginose også, gjør alt jeg kan for å ikke miste en (forhåpentligvis) tredje spire :cat:

Ja! SÅ bra! Og det var godt du minnet meg på! Skriver symptomfri bak.vag. på lista over det jeg må huske å spørre om de kan sjekke :angel4 Er så lett å glemme sånne ting når man sitter/ligger..ehe.. der og kan bli litt overveldet av info og greier.:rolleyes:

Ja! SÅ bra! Og det var godt du minnet meg på! Skriver symptomfri bak.vag. på lista over det jeg må huske å spørre om de kan sjekke :angel4 Er så lett å glemme sånne ting når man sitter/ligger..ehe.. der og kan bli litt overveldet av info og greier.:rolleyes:

Ja, jeg skulle egentlig spørre om det sist, men akkurat som du sier, lå der og glemte det fullstendig. Ble så opphengt i det som skjedde på skjermen og paff over at gyn fant rester :eek: Og så all infoen man skal få med seg :wacky:

Hei! Beklager om dette er et dumt spørsmål men er det noe man bør gjøre i starten av prøveperioden hos lege eller lignende? Noen prøver som må tas eller noe som må sjekkes. Jeg har akkurat begynt og prøve og har egentlig ikke sjekket noe slikt tidligere og vet ikke hva som eventuelt burde sjekkes‍♀️ Jeg har vært på GU tidligere, men aldri tatt noen prøver

Heihei! Velkommen hit :happy: 17/9 er egentlig uke 37, men du er velkommen til å henge her også selvfølgelig :D Ser du er på samme syklusdag som meg i dag også :D
Herregud, jeg henger jo ikke med i det hele tatt :wacky: Appene sa først IKM 20.09, så har bare hengt meg opp i uke 38 pga det :p Henger litt overalt jeg da :hilarious:

Sniker meg meeeget forsiktig og stille inn. Jeg og mannen ble nettopp enige om å prøve på nr 2 :wideyed:

SilJ88 - 33 - PP1 - B2 - EL 5/9 - IKM 20/9 (mulig 19. men heller mot uke 38)

Bæremamma - 26 år - PP2 - B3 - EL 11 sept - IKM 26.09

Nettopp fått TR etter første PP, sykepleierstudent med to barn. Ventet på å begynne prøvingen i 4 år, så dette er gøy ! Har også rotet bort EL testene mine så nå må jeg finne igjen de :happy: de to andre barna klaffet på PP 2 så jeg håper på å fortsette den trenden :joyful:

Honningbjørn - 34 år - PP211 - B2 - EL 6/7 sept - IKM 21.09

Håper veldig på en begynnelsen av juni-baby. Har veldig lite lyst til å føde i sommerferien:sorry:

PP11, ikke 211... :p:oops:

Last edited:
Hei! Beklager om dette er et dumt spørsmål men er det noe man bør gjøre i starten av prøveperioden hos lege eller lignende? Noen prøver som må tas eller noe som må sjekkes. Jeg har akkurat begynt og prøve og har egentlig ikke sjekket noe slikt tidligere og vet ikke hva som eventuelt burde sjekkes‍♀️ Jeg har vært på GU tidligere, men aldri tatt noen prøver

Jeg tok ikke noe prøver. Har heller ikke hørt om det :)

Nei, så lenge du har regelmessig mens og ingen unormale symptomer, så er ikke det vanlig, tror jeg :happy: Jeg tok en celleprøve litt før vi startet, og spurte i samme slengen om gyn kunne ta en sjekk da. Hun tok da en rask ultralyd og hun mente alt så normalt ut :) Fikk vite at jeg hadde bra med egg, så det var jo positivt! Men har ikke tatt noen prøver ennå eller noe sånt. Det er vel vanligere med utredning hvis man har prøvd et års tid uten hell, eller man har mistet flere ganger og blir utredet for habituell abort.

Ikke jeh heller! Og vi har planlagt dette tidspunktet i over 1 år nå :nailbiting: syns 1 mnd høres leeenge ut... :dead:

Jeg synes det er lettere å «dele opp» PP-en i tre jeg! Først TR, og så teller jeg ned til EL-testing og så teller jeg ned til tidligtesting etter det. Da føles det ikke så uendelig lenge :D Tre dager til jeg starter med EL-testing, det høres veldig overkommelig ut!

Jeg synes det er lettere å «dele opp» PP-en i tre jeg! Først TR, og så teller jeg ned til EL-testing og så teller jeg ned til tidligtesting etter det. Da føles det ikke så uendelig lenge :D Tre dager til jeg starter med EL-testing, det høres veldig overkommelig ut!

Helt sant! Høres bedre ut :) jeg har 2 dager igjen til Tr starter, 11 dager til ELtesting og 35 dager til IKM. Høres ikke såååå ille ut :woot:

Ikke jeh heller! Og vi har planlagt dette tidspunktet i over 1 år nå :nailbiting: syns 1 mnd høres leeenge ut... :dead:

oi da har du vært tålmodig synes jeg!:p Vi ble vell egentlig enig om å bynne neste år, men så ble vi enige om å bare begynne rolig nå, og nå er jeg i full gang med EL tester:rolleyes::rolleyes:

Back
Topp