IKM uke 26 ☀️

Nå begynner småling mens murringer. / EL smerter. Skjønner ingenting hvis EL plutselig bestemmer seg for å komme nå :wideyed: Kjente EL smerter ved CD13. Og er nå CD16. Skjønner ikke helt hva kroppen prøver å gjøre akkurat nå. Kanskje noen kloke hoder her som har opplevd det samme. Kanskje?
Slik var det hos meg i de 2 første syklusene. Hadde el smerter av og på hele tiden. Men virker som kroppen stabiliserer seg mer og mer for hver mnd.
Håper du får en god bekreftelse på at el har vært/kommer

Ja, er min første runde. Vet jo ikke om det har fungert, sannsynligvis ikke.
Virker unødvendig at du skal ha en time om du allerede har vært hos denne gynekologen før.
Håper den virker for deg ❤️
Helt enig! Dette er min faste gynekolog som jeg har gått til i mange år! Jeg sendte en mail i går, håper hun gir meg resept.

Takk! :Heartred

Ja, jeg husker på deg også! Håper for din skyld og at dette er måneden :)

Jeg fikk negativ EL-test i går og i dag også, og da kan jeg ikke annet enn å stole på tempen og FF, og gå med på at jeg mest sannsynlig hadde tidlig EL denne syklusen. Det kan jo ha vært prog.tilskuddet fra forrige syklus som spillte litt inn, ikke vet jeg! Jeg har iallefall startet på progesteron fra og med i dag. Har etter avtale med gyn økt dosen fra 2-3 tabletter, så får vi se om det gjør susen. Hvis FF har rett, har vi faktisk truffet på timingen likevel, så da er det bare å krysse fingrene for at jeg ikke begynte for seint på progesteronet (4 dpo) og at det ikke er en forsinket EL som jeg potensielt ødelegger for nå. Det er jammen mye å tenke på laughing6
Så gøy å allerede være 4 dpo ! :D håper progesteronen gjør jobben selvom du startet litt sent :)

Så gøy å allerede være 4 dpo ! :D håper progesteronen gjør jobben selvom du startet litt sent :)
Ja, og spesielt når jeg ikke forventet el før i går/idag! Da går kanskje tiden litt fortere Men det er vel ikke helt heldig med EL for tidlig heller, dag 11 er kanskje litt i grenseland. Tusen takk, det håper virkelig jeg også! Hva med deg? Nærmer det seg EL?

Ja, og spesielt når jeg ikke forventet el før i går/idag! Da går kanskje tiden litt fortere Men det er vel ikke helt heldig med EL for tidlig heller, dag 11 er kanskje litt i grenseland. Tusen takk, det håper virkelig jeg også! Hva med deg? Nærmer det seg EL?
Ja det er vel kanskje helt i grenseland, men håper det er gullegget som har det litt travelt :D
Ingen tegn til el:sorry: jeg har tatt salvie te fra cd 4-14 og Angus castus dråper fra cd 8- . Nå er jeg usikker om jeg klysser til alt og bare skal stoppe med dråpene. Dette er så frustrerende! Særlig når jeg i sist pp hadde el smerter i mange dager før el, og jeg er i dag på cd 16 og kjenner ikke en dritt :(
Håper liksom kroppen skal gjøre litt annerledes denne gang da, -el smerter og el dagen etter :hilarious:

Slik var det hos meg i de 2 første syklusene. Hadde el smerter av og på hele tiden. Men virker som kroppen stabiliserer seg mer og mer for hver mnd.
Håper du får en god bekreftelse på at el har vært/kommer

Hatt det bare CD12/13 og CD16. Pleier egentlig ikke å ha mer EL smerter enn en eller to dager i syklusen. Håper det er ett godt tegn på en spire der inne som klamrer og gror :Heartred :smiley-angelic001 :smiley-angelic001

Ja det er vel kanskje helt i grenseland, men håper det er gullegget som har det litt travelt :D
Ingen tegn til el:sorry: jeg har tatt salvie te fra cd 4-14 og Angus castus dråper fra cd 8- . Nå er jeg usikker om jeg klysser til alt og bare skal stoppe med dråpene. Dette er så frustrerende! Særlig når jeg i sist pp hadde el smerter i mange dager før el, og jeg er i dag på cd 16 og kjenner ikke en dritt :(
Håper liksom kroppen skal gjøre litt annerledes denne gang da, -el smerter og el dagen etter :hilarious:
Åh, skjønner godt at det er frustrerende! Håper den er rett rundt hjørnet Haha ja, det skjønner jeg! Hvis det er noe trøst så er mine EL-symptomer helt bingo! Plutselig har jeg murringer, neste måned ingenting, ømme pupper kommer og går helt vilkårlig fra syklus til syklus og andre symptomer dukker opp kanskje halvparten av gangene

Perleonske_94 - 29 - B2 - PP? - EL 17/18.06- IKM 01.07

Positiv el test ikveld på CD23. Første "normale" syklus etter ma/sa i mars. Hadde forsamtale med Haugesund idag og legen der mente jeg hadde tegn på en form for pcos. Mannen er hjemme denne gang og hadde vært gull om det hadde klaffet nå.

Åh, skjønner godt at det er frustrerende! Håper den er rett rundt hjørnet Haha ja, det skjønner jeg! Hvis det er noe trøst så er mine EL-symptomer helt bingo! Plutselig har jeg murringer, neste måned ingenting, ømme pupper kommer og går helt vilkårlig fra syklus til syklus og andre symptomer dukker opp kanskje halvparten av gangene
Åå dette ga meg håp! Selvom jeg har lite tro på at det samme skjer hos meg :hilarious: de to forrige pp'ene kjente jeg el veldig tydelig i flere dager. Men lov å håpe at syklusen er mer stabil og dermed mindre el smerter :confused013
Håper bare el skjer i løpet av denne uken:smiley-angelic001

Jeg har vært enormt oppblåst de siste 2 dagene, kanskje det også kan være et el tegn:angelic:

Perleonske_94 - 29 - B2 - PP? - EL 17/18.06- IKM 01.07

Positiv el test ikveld på CD23. Første "normale" syklus etter ma/sa i mars. Hadde forsamtale med Haugesund idag og legen der mente jeg hadde tegn på en form for pcos. Mannen er hjemme denne gang og hadde vært gull om det hadde klaffet nå.
Velkommen hit ❤️

Trist du hadde en ma/sa❤️ fikk du noen hjelpemiddler mtp pcos?
Håper terminspiren sitter denne gang :love017

Velkommen hit ❤️

Trist du hadde en ma/sa❤️ fikk du noen hjelpemiddler mtp pcos?
Håper terminspiren sitter denne gang :love017
Takk :Heartred

Gikk på metformin under det ene ferskforsøket på førstemann. Spurte Medicus om jeg kunne få det igjen etter aborten nå.

Har ikke fått diagnose da. Legen idag kommenterte det kun basert på historikk siden vi hadde videotime. Han var også enig i at jeg skulle fortsette på metformin.
Mannlig faktor inni bildet i tillegg, så mange ting som skal klaffe her :smiley-angelic001

Vi e ganske synkrone, og begge nettopp fått en mulig pcos tror jeg? :)

Krysser fingrene for oss begge :Heartblue Håper virkelig jeg har litt god karma igjen etter MA i april:)
Jaa, det tror jeg også!! Fikk ikke påvist noe fra blodprøvene, men gyn sa jeg mest sannsynlig pco:happy:

Krysser fingrene for oss:Heartred Jeg har så lyst at det skal gå denne gang. Alle symptomer og el-test stemmer denne gang.

Jaa, det tror jeg også!! Fikk ikke påvist noe fra blodprøvene, men gyn sa jeg mest sannsynlig pco:happy:

Krysser fingrene for oss:Heartred Jeg har så lyst at det skal gå denne gang. Alle symptomer og el-test stemmer denne gang.
Har ikke tatt blodprøver selv enda , drøyer for å se lm syklusen kommer igang etter MA snakket med PCOS Norge og de tror jeg bare kan ha midlertidig PCO evt. kun PCO etter p-pille slutt og så MA.

Krysser fingrene :Heartblue

Takk :Heartred

Gikk på metformin under det ene ferskforsøket på førstemann. Spurte Medicus om jeg kunne få det igjen etter aborten nå.

Har ikke fått diagnose da. Legen idag kommenterte det kun basert på historikk siden vi hadde videotime. Han var også enig i at jeg skulle fortsette på metformin.
Mannlig faktor inni bildet i tillegg, så mange ting som skal klaffe her :smiley-angelic001
Så bra, metformin har gjort susen 2 ganger her. Trist dere har utfordringer på begge sider, men håper et egg og en sædcelle trumfer gjennom og blir til en terminspire ❤️

Har ikke tatt blodprøver selv enda , drøyer for å se lm syklusen kommer igang etter MA snakket med PCOS Norge og de tror jeg bare kan ha midlertidig PCO evt. kun PCO etter p-pille slutt og så MA.

Krysser fingrene :Heartblue
Okei, det er faktisk litt greit å høre. For jeg tenker selv at kroppen fram til nå har «jobbet» med å komme tilbake til seg selv etter mange år på p-piller. Ja, håper det sitter for deg denne gang :Heartred når tenker du å begynne du å teste? :happy:

Okei, det er faktisk litt greit å høre. For jeg tenker selv at kroppen fram til nå har «jobbet» med å komme tilbake til seg selv etter mange år på p-piller. Ja, håper det sitter for deg denne gang :Heartred når tenker du å begynne du å teste? :happy:
Ikke sant, det hjalp meg mye og, ble et stort sjokk og plutselig bare få en slags diagnose :) Etter først en uplanlagt graviditet og så en MA, så ga det ingen mening. Når sluttet du på p-piller?

Takk:Heartred

Du skal drøye så mye opp mot 14 dager som jeg klarer tenker jeg, etter MA klarer jeg ikke psyken min å få skyggestreker osv:)

Idag endret FF til EL på dag 12. Jeg har ikke klart å fange det opp med EL-tester, det er bare bekreftet med temp. Hvis det stemmer er jeg 4dpo idag, og idag spottet jeg. Jeg har spottet tidlig hele veien, men ikke SÅ tidlig så det var bare en veldig kjedelig følelse. Det har aldri vært et godt tegn før, så det er nok et dårlig tegn denne gangen også.. selv på tross av at jeg har økt dosen av progesteron. Jaja, for tidlig å miste håpet helt, skal ikke ha mensen før +/1 1 juli. Men litt skuffet likevel!

Back
Topp