IKM uke 21

Sniker …
Jeg ba fastlegen om blodprøve på progesteron 7 og 9 dpo, det svinger ganske mye så fint med to prøver for å se. Jeg fikk tilbake verdier på 17 og 12 - alt over 15 er greit men høyere er bedre på en måte.

Måtte henvises til gyn. for å få resept da fastlegen ikke ville skrive det ut - men nå syklus nummer to på støtte har han skrevet det ut.

Hadde progesteron støtte forrige syklus og med nye blodprøver som ga meg verdi på 48! Ble også målt en tykk og fin slimhinne - jeg spottet syklusene før mens forrige ble helt uten spotting og mensen kom ikke før 15 DPO, to dager etter jeg stoppet på progesteron og hadde negativ graviditetstest.
Anbefaler å sjekke det, det er lavterskel hjelp å få - lykke til! ❤️
Tusen takk for så fint svar! Skal sjekke opp i dette :Heartred

Tusen takk :)
Og trist å lese at TR kom på besøk til deg
Tar det ikke så tungt, vi har bare prøvd i en mnd! Og vi har klart å bli gravide for noen mnd siden så satser på at det går snart :Heartred

Har aldri hatt så svake tester på 11 dpo før.. men den stiger jo til tross for småblødninger. Men fargen blekner veldig når testene tørker..så minner om testene mine da jeg hadde SA.

Vedlegg

• FBDDA212-5128-43FB-A754-0C644D1FA6C8.jpeg
    FBDDA212-5128-43FB-A754-0C644D1FA6C8.jpeg
    465,4 KB · Visninger: 74
Last edited:
Clearblue med ukesindikator slår ut, men clearblue monitor slår ikke ut. Så antar jeg ligger et sted mellom 25-45 mlU. Nøyaktig DPO vet jeg ikke, 10-12 ish? Men så er det jo stigningen som er av interesse.. Alt for mye spenning for min smak:smiley-ashamed004

Jeg var ikke helt trygg på stigning på strimmel i dag, så fikk tatt blodprøve hos fastlegen. :smiley-angelic001 :Heartred Merker jeg er helt vilt mye mer bekymret etter MA enn jeg har vært før
Krysser fingrene for deg:Heartred Forstår godt følelsen din, blir automatisk bekymret for det meste når man har gjennomgått MA/SA.

Fortsatt stigning til tross for blødninger. Blir ikke helt klok..
Jeg hadde hyppige blødninger i forrige svangerskap (mengder med friskt blod), og hcg steg betraktelig til tross. Det var pga et stort hematom "bare", men viste seg også at fosteret var veldig sykt og hadde store avvik. Usikker på om hematomet kom i sammenheng med de store avvikene, men du kan være heldig å bare ha et hematom som blør.

Jeg hadde hyppige blødninger i forrige svangerskap (mengder med friskt blod), og hcg steg betraktelig til tross. Det var pga et stort hematom "bare", men viste seg også at fosteret var veldig sykt og hadde store avvik. Usikker på om hematomet kom i sammenheng med de store avvikene, men du kan være heldig å bare ha et hematom som blør.
Uff, det var trist å høre. Jeg blør ikke så voldsomt, og har hatt litt blødninger i tidligere svangerskap. Få nesten ta tiden til hjelp å håpe på det beste..

Back
Topp